Travellers on a red road one-shot krönika

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,381
När jag går in hårt för något så går jag in för det HÅRT! Så efter att ha läst in mig på ToaRR har jag spelledit en kort session. Vi spelade The Errant Heir från grundboken.

Spelarna var alla medlemmar av Hundred Snake klanen (som vi rullade upp), alla var Nara (tredjekönet) och alla var från Linfei. Linfei är uppdelat mellan vattenfolket och jordfolket vilka har olika härskare.

Deneir (Iron Spear) tillhör jordfolket. Hen är en lönnmördare som blivit hemsökt av märkliga drömmar som driver mot äventyr. Deneir är bra på att döda folk i närstrid och sjukt bra på att smyga. Deneir är grym.

Rinima (Read Eagle) tillhör vattenfolket. Hen är en pirat och skattjägare. Är bra på att skjuta folk, skjuta folk och SKJUTA FOLK! Är också en skintjuv som kan ta formen av djur. Rinima är lögnaktig.

Vegao (Grey eye) har en förälder från varje folkslag. Hen är en kurtisan och bastard. Är en folkmagiker med typ förmågor som en vettig person hade lärt sig… Men slåss med två stålkulor vid ändarna av en kedja som en galning. Vegao är feg.


Så, gruppen tar jobbet att rädda en försvunnen ädling som försvann i en skog han jagade i. Familjen misstänker en annan klan som skyldiga till kidnappning då sonen skulle gifta sig med dottern från en tredje klan. Spelarna är dock sjukt mycket mer intresserade av de extra pengarna från att hitta bevis på att ädlingen ligger med någon annan så att hans fästmö ska slippa gifta sig med honom. Om äktenskapet inte blir av kommer det orsaka kaos vilket karaktärerna vill skapa för att kunna dra nytta av det senare. De ger sig iväg mot äventyr! Men först stannar de i en smutsig gränd så att Rinima kan döda en råtta och äta dess hjärta för att kunna stjäla dess form (inte riktigt så det ska fungera tror jag men jag ville låta karaktären använda sin feta förmåga under one-shoten). Gruppen frågar inte runt först och vägrar hyra en guide utan är typ mest: MOT ÄVENTYRET!

Gruppen ger sig av till klanen som är vagt misstänkta för kidnappningen men får reda på att de hittat hans Camir bara. Vegao smickrar som om hans tunga är honungstäckt silver och de lyckas få med sig sadeln som innehåller stinkiga fiskkakor.

Äventyrarna springer in i en grupp banditer som bodyhorror mässigt blivit förbannade till att ha fysiska drag påminnandes om de hos minkar. Spelarna ser att de ligger i bakhåll och tänker försöka råna dem. Så de sätter upp ett motbakhåll. Striden som utbryter är kort, brutal, helt på äventyrarnas sida och fruktansvärd. Halsar slits upp, hjärnsubstans flyger, stålkulor träffar revben och när den sista banditen försöker be om nåd med sin muterade mink mun säger Rinima:
”Shhh, shhh, pistolerna talar nu!”
Och skjuter honom i huvudet.

Äventyrarna rör sig vidare och träffar en lokal trollkarl som de ger gåvor till (de har med sig sprit och tobak) och får lära sig om den mäktiga minkanden som bor i skogen. De går vidare till en lokal jägare trollkarlen tipsar om och hon tror Mink är skyldig. Spelarkaraktärerna… Nej, okej, så det är bara Vegao. De andra står där och försöker att inte se ut som kyliga psykopater med sadistiska personlighetsstörningar medan Vegao pratar med alla nu och senare. Varje gång någon av de andra öppnar munnen är det en jävla tågolycka och Vegao måste muta både trollkarlen och jägaren för att inte gruppen ska dödligt förolämpa dem.

De hittar Mink på dennes ö genom att ta en hemlig väg över vattnet runt den. Gruppen är SUPER rädda för Mink och därför väldigt respektfulla. Mink slöar runt i sin ”vacker magisk kvinna form” och jag spelar henne stenhårt som Tulsa Doom från Arnold Conan filmerna. ”Krut? Ha! Kött är starkare än krut!”. De offrar till Mink och hedrar henne varpå de får reda på att hon krympt adelssonen till en loppa i hennes päls då hon blev trött på honom som en älskare. Gruppen krymps av Mink, flyttas till andevärlden och im i Minks päls. Där hittar de adelssonen bland en massa andra loppor genom att han dras till de stinkiga fiskkakorna han har med sig. Rinima försökte bli en råtta och spåra honom först men rullade uselt. De alla blir stora igen och adelssonen är hittad! De ger sig av så snabbt de artigt kan för att inte bli förvandlade till loppor. Mink citerar Nietzsche lite för hon är magisk och jag spelleder henne.

Adelssonen vill tvunget ha sitt riddjur så gruppen går med på att åka till den lokala klanen som har det och hämta det innan de tar hem honom. Här får Deneir iden att de måste ju sätta dit adelssonen för att ha legat med någon annan! Så Deneir och Rinima super ner adelssonen (så att han inte ska minnas vad han gjort) medan Vegao klär ut sig till adelssonen och förför en av de lokala adliga flickorna.

Gruppen eskorterar sedan hem den fruktansvärt bakfulle ädlingen men påväg för att få betalt springer de in i en grupp super arroganta legosoldater som vaktar staden och som beter sig som skurkar. När legosoldaterna börjar snacka om att själva få belöningen genom att överlämna adelssonen får äventyrarna nog och börjar skjuta. Spelarna rullar inte great vilket leder till att Vegao får en saftig blåtira och 6 utslagna tänder medan Rinima förlorar ett finger ”Men inte mitt avtryckarfinger era jävlar! Muhahahaha!!!” (Det är sjukt lätt att tappa ett finger!). Legosoldaterna försöker ge sig efter att deras ledare blir sårad vilket äventyrarna är okej med mot mutor. Gruppen ska nog passa sig noga för att träffas på ensamma av legosoldaterna dock.

De överlämnar adelssonen och ”bevisen” på att han varit otrogen. De bestämmer sig för att supa upp pengarna i väntan på att klanfejder ska utbryta och de kan tjäna mer pengar.

Där slutade sessionen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,381
Du vet hur anime-protagonister alltid har en rivaliserande grupp som är nesliga skurkar? Allt ifrån Team Rocket till Aogiri Three.
Det här är den gruppen.
Det är faktiskt en sjukt passande beskrivning XD
 
Top