Nekromanti tröttande spelmöte...

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
I helgen har vi i vår grupp,(iallafall några av oss) spelat i 33 timmar. Vi ser det som rekord men vet dock inte om någon slagit oss. Har ni det?

Vi spelade EON så vi kan se det ligimt att skriva på detta forum, men mest för att här kollar mer folk än på det allmänna forumet. Men då jag inte vill att någon sur moderator ska låsa tråden får jag väll hitta på någon extrafråga.

När tycker ni att man ska få gudomlig gåva? Ska man slå typ ob5t6 mot qadosh? Eller finns det en bättre lösning på problemet?

Tänk nu på att det är min första fråga jag vill ha svar på och i andra hand denna. Och inget dumt om att "jupp, gjorte något sådant en gång, var skoj" Skriv hur många timmar! Men det är klart jag vill höra vad ni gjorde för att hålla er vakna. Vi drack massor av kaffe och hotade den sista med en kopp eftersom han inte gillar kaffe och skulle spy om han drack. Allt för att hålla oss vid liv. Vi satt ex ute till kl 5 eller nått eftersom kylan skulle hålla oss vid liv. Men fy vad skoj.



"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Vi hade väl det motsatta scenariot, där jag som SL blev trött för snabbt enligt de andras utsago. Brukar det vara så att ni får bryta spelet för att SL inte orkar.

Jag har en känsla av att det är lättare att bli trött som SL eftersom man måste vara aktiv hela tiden, medan spelarna kan ta och småsova då och då. (Sen kan det ju bero på äventyret också, det är inte det mest uppstressande man kan vara med om)



Det Förglömda: tillbaka på ny adress:
<A HREF="http://rollspel.20m.com" target="_new">http://rollspel.20m.com</A>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Rekord?

Mitt rekord är strax under 50 timmar, tror det var 48. En solokampanj i DoD Chronopia för längesedan. Spelaren höll på att kollapsa för jämnan, medan jag inte hade några större svårigheter att hålla mig vaken och fick väcka honom till liv med hugg och slag emellanåt. Blev flummigt som faen, men det fungerade iallafall.

Som krona på verket skulle jag på släktmiddag dagen därpå, och hann inte sova emellan den och släktmötet. När jag slutligen kom hem vill jag minnas att jag kollapsade och fick hallucinationer, eller jävligt påtagliga rollspelsdrömmar i halvvaket tillstånd iallafall. Vill minnas att farsan trodde jag hade knarkat (kompisen jag hade varit hos var Hare-Krishna, och hans familj var lite...eh...udda). Jag hade då varit vaken i lite drygt fyra dygn. Faen, det är nog det värsta jag någonsin utsatt mig själv för...

- Ymir, som suttit online nonstop i 21 h med modem idag.
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
I min spelgrupp blir spelmötena kortar och kortare. Förr i tiden kunde vi hålla på från omkring 18.00 till 04-05 typ. Nu är det väldigt ovanligt att vi spelar längre än till 01.00.
Hur länge brukar ni andra spela i snitt?

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Rekord?

låter juh heltufft! jag ska prova att vara vaken så länge jag kan nu på sommarlovet, bara för att prova ifall jag kan strunta i att sova.. ingen har väll farit illa förr för att de inte sover, eller har de?

hur är det egentligen med detdär..? någon som vet nått om drömlöshet? det skulle vara kul att veta!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Hjärnskador...

Man får hjärnskador om man är uppe i över 92 timmar i sträck...

/R
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Mmmmm... Trött fortfarande...
För ovanlighets skull var faktiskt jag SL nästan hela tiden
Får väl skriva upp äventyren nån gång...

//Frixeray - 14 RP:s på ett år. Klå det om ni kan! /images/icons/wink.gif
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
nja... vi brukar sova över hos varandra (bor några mil i från varandra)
och då spelar vi mest på helger och lov... då börjar vi ca. 14.00 och håller på till 01.00 - 02.00 och tar en ljuvlig paus... sen upptar vi spelandet ca. kl. 12.00 och håller på några timmar tils det blir dags för hemfärd...

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
så spelar vi...

vi har två varianter av spelmöte, den ena äger rum under en vardagskväll, och då spelar vi från ungefär 18.30 till 10.00, den andra äger rum på en helgdag (lördag), och då börjar vi vid 15 och spelar till ca 01, med en rejäl matpaus inklämnd mellan 18 och 20 ungefär...

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Hjärnskador...

håpp.. vilka slags hjärnskador och hur vet du att det är sannt? (need info man!)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Nära nörden-varning! =)

Varning!
Ni har haft en nära nörden-upplevelse! Sluta omedelbart att spela så länge om ni önskar undvika nördhet.
=)

Nja, skämt och sido; vad är det för fel på att ta pauser i rollspelandet? Tycker sånt bara bidrar. Spelledaren kan ju då få lite tid till att fundera över äventyret och kommande vändningar. Mera pauser, helt enkelt!
=)

Drakvrede


"Mother nature is a bitch!" - Murphys lagar
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jodå...

Jo, vi har testat det... Och roligt var det. fast vi höll dock inte på i 33 timmar utan "bara" 24....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Rekord?

Och då gjorde ni inga avbrott för att äta eller gå och göra något annat? Vi hade inga avbrott förutom pissapauser eller att gå och hämta pizza 40 meter från huset? Och ingen som somnade? Inga sömnpauser här inte. Blir lite ledsen över att någon har varit vaken längre på samma vilkor. Jaja, 48 timmar sa du? Då tar vi la 50 när jag vilat mig en månad eller två...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: HÄLLNÄS (nt)

Jag kommer att bli TRÖTT
(Behöver en märkning för trött)
Får väll göra några RP:s så att jag har några i reserv för det

//Frixeray - 14 RP:s på ett år. Klå det om ni kan! /images/icons/wink.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Börja dricka kaffe och sluta fumla [nt]

.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.
 
Top