SÄLJES Tonårsfantasy

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,455
Location
Helsingborg
Packat upp de sista lådorna och fyllde en hel byråhylla med fantasyböcker och jag tänkte "Varför har jag släpat på de här böckerna i tjugo år?". Så nu tänkte jag att jag kan släpa dem en sista gång till Posten. Jag säljer helst böcker som är i samma serie i klump. Varje bok kan jag tänka mig 30 kronor för, oavsett om det är hårdpärm eller pocket. Frakt? Räkna med 100 kr, om du inte bor i trakterna av Helsingborg, oavsett mängd.

Aurian
Magikerns saga, av Maggie Fuery

"Aurian tillhör magikernas släkte. Hon först till magikerns borg i staden Nexis, där hon ska bli upplärd i de olika magiska konsterna. Magikernas ledare, Miathan, har planer för henne, men Aurian drar sig ndan honom och får vänner bland människorna. Forral, som är kapten för vaktstyrkan, undervisar henne i stridandets konst och bli hennes vän."​

Del 1-8 - alla i hårdpärm. Slitna av läsning.

Sagan om Drakens återkomst
av Robert Jordan

"Fem ungdomar, en marknadsgycklare och två medlemmar ur Aes Sedais gåtfulla orden flyr från en liten by i civilisationens utkant för att söka nå Tar Valon, ordens legendariska huvudsäte. Ondskans hantlangare har dykt upp i det fredliga landet och vill ha ungdomarna i sitt våld. Endast i Tar Valon kan de känna sig säkra. Väl där hoppas Moiraine kunna ta reda på varför de fem är så värdefulla för Skuggornas Herre."​

Del 2: Tidens hjul - hårdpärm
Del 4: Tomans huvud - pocket
Del 5: Drakens flykt - pocket
Del 6: Tears klippa - pocket
Del 7: Skuggan växer - pocket

Otherworld
av Tad Williams

"Renie Sulaweyos lillebror Stephen ligger i koma på Durbans sjukhus. Läkarna står maktlösa, utan förklaringar till hans tillstånd. Förtvivlat kämpar Reine för att förstå vad som har hänt. Allt hon vet är att Stephen sjönk ihop medvetslös när han satt framför sin dator, uppkopplad på nätet. Av hans kamrater får hon veta att de lyckats ta sig in i 'Inner District', en otillåten del av nätets virtuella lekplats."​

Varken fantasy eller tonårslitteratur.

Bok 1-4 och bok 6. Alla i hårdpärm. I princip orörda.

Sagan om Mallorea
av David Eddings

Sierskan från Kell. Femte boken - hårdpärm.

Sagan om Elenien
av David Eddings

"Spjukhök trädde in i tronsalen och såg mot sin drottning. Hennes ansikte var en perfekt, nästan självlysande oval. Det blonda håret föll mjukt över axlarna. På huvudet bar hon Eleniens tunga krona av guld. De smala händerna vilade på tronens armstöd och ögonen var slutna. Vacker och onåbar satt hon där i sitt hölje av klaraste kristall, inkapslad som en insekt i ett isblock."​

Bok 1: Diamanttronen - hårdpärm
Bok 3: Safirrosen - hårdpärm

Shannara-böckerna
Arvet från Shannara av Terry Brooks

En gång i tiden levde alla lyckliga i De fyra länderna. Men nu är den gamle ledaren, druiden Allanon, död sedan många år och länderna och deras folk går mot sin undergång. Människor och dvärgar lever i slaveri, alverna har flytt och trollen gömmer sig i de otillgängliga bergen. Bara de tre ättlingarna av Shannaras släkte kan nu återställa balansen i världen.

Bok 1-4 - hårdpärm. Alla i serien.

---

Första personen som köper en serie får även Arena av William R Forstchen. En Magic the Gathering-pocket på engelska. Jag blev förvånad hur läsvärd jag tyckte den var.

"Festival will never be the same again. For even as the fighter-mages of the four great Houses prepare for their annual battle in the Arena, a stranger arrives for Festival. Who is Garth One-eye, and where did he get his powerful spells? What is his interest in the fifth House, destroyed a generation ago?"​
 
Top