Nekromanti Tips på äventyrs ordning önskas.

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
Mina spelare har hittills spelat dessa äventyr i ordningen:
Kopparkronan (inkl. Flodgudinnan)
Skattletarfeber
2 Egenskrivna för spelares bakgrunder och livsmål.
Nidingsnatt
Giftkokerskans testamente
Avslutar antagligen väktarens vrede om en eller två spelmöten.

Vad skulle ni rekommendera som mellanspel innan häxhammaren? Vi har en barbar som hatar kultister och en bortbyting som drömmer om järnpakten. En Ordo magiker med familjerötter i kyrkan som tvivlar på rätten att exploatera skogen.
Jag vill gärna spela glömda gudars och i köttet buret. Men bör dessa vänta till efter häxhammaren? Något mindre skattletaräventyr som passar bättre som mellanspel för att kroka i HH?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
I köttet buret bör vänta till efter HH. I övrigt finns det ju inte mycket kvar av det utgivna att gå på förutom GGK. Min rekommendation hade annars varit att låta Skattletarfeber eller eller DDG vara krok till HH.

Kanske kan en av äventyrskrokarna i HH duga? Eller något av äventyrslandskapen i VV eller Monsterkodexen?

En poäng som blir tydlig först i Slocknad stjärna är att det förväntas gå tre månader mellan varje del i Törnetronen.
VV: sensommar (början av år 21 alltså)
HH: sen höst
SS: sen vinter
Det här går att jobba runt men i slutet av SS görs en poäng av varför årstiden spelar roll, så för enkelhetens skull kan det nog vara skönt att "vara i fas" som SL
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
om det ska gå ett tag imellan som jag redan fått en känsla av så kanske en omväg med glömda gudars klagan innan HH passar bra. Då kan man plantera en krok för I köttet buret redan då. Har en del spelares mål och personliga tvivel jag vill spela lite på innan jag slänger in dom i HH.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,361
Glömda gudars klagan är skriven för att utspela sig efter splittringen mellan solkyrkan och templarerna vilket sker i HH. Det går säkert att ändra lite så att det fungerar ändå men kan vara bra att veta.

Vi ska efter ett långt uppehåll påbörja HH inom kort och använde En Grönskande dal-äventyrssynopsisen från VV-boken för att fylla ut mellan HH och VV.

Spelrapport finns här om det hjälper:
http://www.rollspel.nu/forum/specifi...731#post281731
 
Top