Presentation Tillbaka i rollspelsvärlden med vendeltida OSR och nyskrivna moduler

ttrpgdad

Veteran
Joined
7 Feb 2022
Messages
11
Location
Danmark
Hejsan!

Jag var aktiv här på forumet för nästan tjugo år sedan ( :eek: ) i min ungdoms fagraste vår (fantastiskt att det fortfarande är levande!). Då spelade jag mest Drakar och Demoner och Neotech.

Har sedan dess spelat en massor av Mutant UA, Mutant År Noll, Dungeons and Dragons, Drakar och Demoner Trudvang, The One Ring & Call Of Cthulhu.

Nu har jag tre små pågar som jag spelar diverse OSR spel med (Old School Essentials, Mausritter mm).

Är väldigt förtjust i klassiska OSR spel och spelar gärna Lamentations of the Flame Princess, Old School Essentials (Dolmenwood!) eller White Box nuförtiden.

Skriver ibland om hur det är att spela rollspel med barn på min blog tabletoproleplaying.blog och twitter.

Jag har släppt lite äventyr och och zines nyligen. Framför allt är jag stolt över det här äventyret:

When winter came to Skedemosse

Ett sandboxbaserat OSR äventyr (skrivet till Old School Essentials) som utspelar sig på Öland under vendeltiden vid det helga träsket/sjön Skedemosse.

Finns här på itch och en längre preview på min blog.




Utöver detta har jag skrivit endel material till Mausritter som finns gratis att ladda hem på itch här.




Kul att vara tillbaka! Ser fram emot interaktionerna.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Visade sig att jag följer dig på Twitter sedan tidigare.

Kul att du hittat tillbaka.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Sett din blog tidigare, du skriver bra grejer! Välkommen tillbaka :)
 

ttrpgdad

Veteran
Joined
7 Feb 2022
Messages
11
Location
Danmark

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,487
Location
En mälarö
Välkommen tillbaka. Ser att ditt nuvarande konto är nyreggat. Vad hette du när det begav sig?
 

olaberg

Hero
Joined
1 Feb 2006
Messages
1,148
Location
Göteborg
Här till exempel:

 

olaberg

Hero
Joined
1 Feb 2006
Messages
1,148
Location
Göteborg
Det blir ju mycket mer faktainsamling och byggande av bakgrund (fikitivt järnåldern-Norden) än det blir spel. Men jag har kommit på att det är det jag gillar: det är min lilla mentala modelljärnväg. Om någon annan kan hämta inspiration till faktiskt rollspel är det bara kul!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
Inspirerande! Skulle möjligen Beowulf: Age of Heroes från Handiwork Games passa in här som inspiration mot erans slut? Finfina illustrationer från Jon Hodgson, från The One Ring 1e (som jag tycker var snyggare än 2e...) är det också.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Kul! (Jag blandade ihop dig med nån annan först! Sorry!)
 
Last edited:
Top