Nekromanti The Journeys of the USS Sandwich

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Efter nattens dröm har jag dragit tre slutsatser.

1: Visa sympati om en besättningsmedlem verkar allmänt stressad och har sömnproblem - det kan bero på att hon då och då attackeras av blixtsnabba flygande varelser som kommer genom väggarna.

2: Den kan finnas enorma, blinda valar med långa tungor som lever ute i rymden. Men om man möter dylika kan det också bero på att man har tagit fel på miljö och befinner sig under vatten. Sånt händer.

3: Rymdkryssare är mycket stora och otympliga tingestar, speciellt när man försöker breda smör på dem. (Förutom en blobba smör på några hundra ton kräver detta förstås därtill anpassade arbetsfarkoster.) Då kan det faktiskt vara en fördel att vara under vattnet där det åtminstone finns gravitation...

Jag arbetar fortfarande på att försöka komma ihåg vad dessa saker hade med varandra att göra, men jag minns att det var episkt som f-n och riktigt spännande.

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,577
3: Rymdkryssare är mycket stora och otympliga tingestar, speciellt när man försöker breda smör på dem.
Förberedelser för en traditionell aliensk prob?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Förberedelser för en traditionell aliensk prob?

Förhoppningsvis inte... Kryssaren var dels ganska bred och platt, dels hade den massor av rör och lådor och sånt gyttrigt SF-jox utanpå skrovet; det var en typisk sån där blygrå industri-look över både utan- och innanmätet.

Fast den mindre farkosten som bredde på det bestod till stor del av vad som mest liknade en enorm smörkniv av blå plast...

--
Åke
 
Top