Nekromanti The Fenix Effect

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Dagens ankedot:
Mitt ex av senaste numret var lite defekt - skärningen hade fuckat sig på tryckeriet - så ikväll när jag passerade pressbyrån på Stockholm C:s nedre våning svängde jag in för att köpa en till.

Det låg en rejäl bunt av dem i hyllan, jag plockade upp en och gick till kassan med den. Expediten tog tidningen när jag räckte fram den och började föra den mot streckkodsläsaren... men halvvägs dit hejdade hon sig:

"Vad är det här för tidning..?"

Hon vände på den, tittade på framsidan, och där hon stod framför mig öppnade hon så tidningen och började lugnt och avslappnat bläddra i den. En smått märklig syn mtp att hon alltså befann sig bakom kassan, och jag fick genast associationer till en småfånig reklamfilm ("Fenix - du kan inte stå emot den!", typ).

Nu hade jag väl åtminstone kunnat säga nåt om att tidningen har funnits ute i några år (och just den pressbyrån har väl sålt den sedan början av '05, om jag minns rätt), men jag blev för paff för det - och dessutom skulle jag med ett pendeltåg ett par minuter senare - så jag mumlade bara nåt om "Ööh... 39 kronor kostar den."

Av detta väcktes hon ur sin plötsliga läslust och återgick till jobbet, så jag kunde gå därifrån med min tidning. Men om ni går förbi pressbyrån på Stockholm C:s nedre plan så släng ett getöga bort mot tidningshyllorna - kanske får ni se en kvinnlig expedit stå och läsa Fenix. (-:

--
Åke
 
Top