Nekromanti The Big Surprise

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nu har vi forumiter i flera fall träffats ansikte mot ansikte eller åtminstone i vissa fall skrivit så många inlägg att våra kamrater borde ha någon form av uppfattning om vår personlighet. Finns det någon forumit som du blivit överraskad av när du har mött honom/henne vid något tillfälle? Som varit hetl annorlunda än vad du förväntade dig? Finns det någon person som du skulle vilja träffa personligen? Vad har ni för lömska fördommar om era kamrater här på forumet helt enkelt?

I många fall är folk mer nedtonade och försiktigare utanför nätet vilket inte precis är särskilt chockerande. Själv har jag dock blivit överraskad av Arvidos var så otroligt mycket sig själv även utanför forumet. Hans flumm/visdomar är överväldigande för ett oförberett sinne. :gremsmile:
Dr_Graevlings senaste uppenbarelse med mustascher och pipskägg á la Baron von Münchhausen väckte också en del förvåning ifrån min sida under senaste DanCon.
Vitulv framstår alltmer som en softis med en hård yta för varje gång man träffar honom. Även om jag fortfarande tycker att han ser ondskefull ut. :gremwink:

Överlag tycker jag att det är väldigt trevligt att träffa och umgås med forumiter utanför forumet. Oftast vidgar det även förståelsen och toleransen för dem. Jag har svårare att bli väldigt osams med eller väldigt arg på någon som jag har mer än ett internetförhållande till.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
fördomar?

jag har träffat flera så många gånger nu att jag insett att de där fördomarna jag först hade om olika personer faktiskt stämmer.

Jag tror inte jag vill träffa fler av er på ett tag...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
De forumiter som jag ahr träffat har faktiskt infriat, eller vad man ska säga, de tankar som man har inann man träffat dem IRL..
Dock så har det bara varit trevligt att träffa dem ! & jag hoppas att träffa fler av er på LinCon..

/ Johan K, som hopaps få träffa fler wrnu:are på LinCon
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag har träffat cirka... Två forumiter. De i min spelgrupp (om inte KraggenRese, den senaste nya användaren, är Tomas i spelgruppen...) Plus en schysst lajvare, som är den bortglömde StingRay på forumet, men han är mer aktiv på andra forum och är inte riktigt att betrakta som en jag känner.

Men nästa år, då fan ska jag till GothCon! (nåja)

-Hjalle, får återkomma, för han har massor av fördomar och föreställningar.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har träffat ett antal formuiter. Idel kärlekskranka alkoholister, på min ära. Mest överraskad blev jag nog av... hmm... Bearnie. Jag kan tyvärr inte riktigt sätta fingret på hur eller varför, men jag blev på något sätt överraskad.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,860
Location
Stockholm
Jag vet med mig att jag träffat (fetstil markerar personer jag träffat i verkligheten innan jag stött på dem på forumet, så de räknas väl inte riktigt) Anders & Tove, Anders Åstrand, Anthraxus, Arvidos, avatarex, Azagthoth, Baldyr, Basenanji, Bearnie, Bergting, Björn Hellqvist, Bobby Magikern, chaosweaver, chrull, DeBracy, Dimfrost, Dnalor, Dr_Graevling, Eksem, Feliath, Feuflux, fia-lia, Foggmock, G4il1, Gardener, Gnöm, GrottrolletNaug, Gurgeh, Gwenhywar, Han, hellzon, Herr Nils, Hunk, Insignia, Ithaqua, jimpe, Joakim Johansson, kalcidis, Korpen, Krille, Lady Silver Wolf, Lambi, lokomotiv, Lord Renisis, Magnus Seter, Marco Behrmann, Mask, Mekanurg, Morgoth, Muggas, --nix--, O.J, Oldtimer, Organ, Pendragon, Quan'talis, Rising, Rosen, Seinet, Snigel, Solinde, Storuggla, Troberg, vielleicht, Vindhand, Vulf, walium, Wheeler, Widde, Yassilus, Ymir, Yyy, och Zaphod. (Har jag glömt någon ber jag inte om ursäkt, för då var ni uppenbarligen inte värda att minnas. :gremsmirk:)

Det mest frapperande är väl att många av de forumiter jag träffat är mycket nördigare i verkligheten än på forumet. :gremgrin:

Ni som känner er träffade får skylla er själva.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,493
Location
En mälarö
[ QUOTE ]
Det mest frapperande är väl att många av de forumiter jag träffat är mycket nördigare i verkligheten än på forumet.

[/ QUOTE ]
Jag håller inte med. Min erfarenhet är den motsatta. De flesta forumiter jag träffat på har visat sig vara förvånadsvärt hippa och onördiga IRL.

[ QUOTE ]
Ni som känner er träffade får skylla er själva.

[/ QUOTE ]
Jag känner mig inte det minsta träffad. Jag är övertygad om att Dante ser mig som undantaget som bekräftar regeln i hans forumiter-är-nördar-färgade värld :gremgrin:

/Anders
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tänkte mig Storuggla helt annorlunda än vad han tycktes vara under den mycket korta stund som jag träffade honom, men nu har jag hört så mycket skvaller om honom att han kanske är ungefär så som jag tänkte mig honom från början iaf. Jag vet inte. Han är ett enigma. Det är häftigt. Jag ska iaktaga honom skärskådande när vi ses nästa gång. (Vad obekväm han kommer känna sig medan jag för rapport över hans minsta vink och uttalande)

Sedan har jag inte träffat så många, men ni är ungefär som jag föreställt mig er. Förutom The Artist formerly known as Vitulv, som visat sig vara mer av en snäll och sofistikerad Beppe Wolgers-farbror än den blodtörstiga grobian med rakat huvud som jag med skräckblandad förtjusning hade målat upp inför min inre blick. På den punkten är jag faktiskt lite besviken. Ska be honom klia sig i armhålorna och utstöta lite gutturala ljud fortsättningsvis... :^)

Arvidos är förresten längre än vad han ser ut att vara på forumet.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag tänkte mig Storuggla helt annorlunda än vad han tycktes vara under den mycket korta stund som jag träffade honom, men nu har jag hört så mycket skvaller om honom att han kanske är ungefär så som jag tänkte mig honom från början iaf. Jag vet inte. Han är ett enigma. Det är häftigt. Jag ska iaktaga honom skärskådande när vi ses nästa gång. (Vad obekväm han kommer känna sig medan jag för rapport över hans minsta vink och uttalande)"

... Vafalls? :gremshocked:


Storuggla, helt normal faktiskt
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Rising said:
Sedan har jag inte träffat så många, men ni är ungefär som jag föreställt mig er. Förutom The Artist formerly known as Vitulv, som visat sig vara mer av en snäll och sofistikerad Beppe Wolgers-farbror än den blodtörstiga grobian med rakat huvud som jag med skräckblandad förtjusning hade målat upp inför min inre blick. På den punkten är jag faktiskt lite besviken. Ska be honom klia sig i armhålorna och utstöta lite gutturala ljud fortsättningsvis... :^)
Beppe Witulv? Nä men spela Junta med honom nån gång, då kommer grobian-tendenserna fram. :gremgrin:
Dante said:
Det mest frapperande är väl att många av de forumiter jag träffat är mycket nördigare i verkligheten än på forumet. :gremgrin:
Ni som känner er träffade får skylla er själva.
/Hellzon - känner sig träffad :gremshocked:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag håller inte med. Min erfarenhet är den motsatta. De flesta forumiter jag träffat på har visat sig vara förvånadsvärt hippa och onördiga IRL.
Du är säkert en större nörd än Dante, så i jämförelse med dig är de väl oerhört hippa.;)

Jag ville bara säga det där för att reta Organ. Själv har jag inte mött några forumiter utanför forumet som jag inte redan känner, så alla mina fördomar är kvar: Vitluv är sex fot lång, Krille är en jedi på riktigt och Storuggla är ett fruntimmer.

Erik
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
1.5 rätt av 3.

Vitulv är inte så lång. men han är säkert 5'6" så ett halft rätt. Krille är ingen jedi alls. 0 poäng. Storuggla däremot. han är helt klart ett fruntimmer. 1 rätt.

chrull - skojjar säkert bara eller något.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Själv är bäste dräng

Har nog i princip bara träffat mig själv utanför forumet. Och jag är betydligt tråkigare i verkligheten. *suck* :gremfrown:

//erik. var på högre seminarium idag
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
Det mest frapperande är väl att många av de forumiter jag träffat är mycket nördigare i verkligheten än på forumet.

Ni som känner er träffade får skylla er själva.
iiik.

Dante, Magnus Seter, Rosen, Anders & Tove, Lindenius å säkert en bunt till.

//jocke
Drar på sig nördhatten och gömmer sig
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,576
De jag har träffat har varit förvånansvärt lika min bild av dem.

Den enda som förvånade mig var Chrull, vilken var betydligt mer påklädd än vad hans forumsidentitet förefaller vara. Lyckligtvis.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Förutom den maskerade mystiske mysgubben Vitulv så trodde jag att Dnalor var åtta år äldre än mig. Och Cybot trodde jag skulle vara precis som Herr Nils, bara lite mer dämpad.
Och vid femårskalaset så överraskade Troberg mig: Han var alldeles tyst! (Jag tror han var sjuk eller trött eller något)
Rising trodde jag skulle vara cool. Ymir trodde jag skulle vara mager och svarthårig. (På den här tiden hade han en avatar på Rei Ayanamis öga, och inte sig själv) Och ond.
Dimfrost visade sig se oroväckande normal ut. Rising trodde jag skulle vara cool.

Shock Mistake Horrors!!

Den som förvånat mig minst var nog Gurgeh, fast det kanske var för att jag var så van vid att träffa forumiter då. :gremtongue:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rising trodde jag skulle vara cool. Ymir trodde jag skulle vara mager och svarthårig. (På den här tiden hade han en avatar på Rei Ayanamis öga, och inte sig själv) Och ond.
Dimfrost visade sig se oroväckande normal ut. Rising trodde jag skulle vara cool.
Du skrev "Rising trodde jag skulle vara cool" en gång extra bara för att gnugga in salt i såret du åsamkat på min stolthet, inte sant? :^)

Nämen jag hatar ju coola typer, varför trodde du det?

Nå, nå, kul iaf. Jag trodde också att Dnalor var mycket äldre en gång i tiden, fast på den punkten fick jag klarhet innan jag träffade honom.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
The Big Comeback

Du skrev "Rising trodde jag skulle vara cool" en gång extra bara för att gnugga in salt i såret du åsamkat på min stolthet, inte sant?
Ooops. Nä, jag la till men glömde att ta bort.

Nämen jag hatar ju coola typer, varför trodde du det?
Du måste lära dig veta om jag skojar eller om jag menar allvar.
 
Top