Nekromanti Sword & Barrow

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Kanske inte helt nytt men jag vill ha hjälp att hitta mer information.

Mark Smylie, som har gett oss fantasyserien Artesia och rollspelet Artesia-Adventure in the Known World, ska precis släppa sin första roman The Barrow. Det är en bok som utspelar sig i samma värld som Artesia men inte har med samma händelser att göra.

Parallellt med detta har Mark arbetat med en version 2 av rollspelet. Ryktet säger att han ska byta regelmotor, ifrån Fuzion, till Rune Quest. Är det någon som har hittat någon mer info om rollspelet, när det kommer och hur det kommer att se ut?

http://swordandbarrow.com/wp/
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag läste hans sporadiskt uppdaterade blogg som verkar tagits bort från webplatsen nu, men där menade han att han skulle ha en blanding av D&D3.0 och något annat eller något. Runequestfolket har förnekat att nya Artesia har RQ som bas. Tydligen har flera föreslagit att han kan använda deras regler förut men då har han redan lagt ner en massa arbete på (Fuzion i det fallet) så vi fick inget BW-Artesia.
Dock ska det komma ett brädspel om trontjuvskrigen och möjligen det nya Artesia, kanske i en låda. Det var i alfatest senast han nämnde det iaf, om man med alfatest menar "Vi använder reglerna i vår spelgrupp, kolla vilken fin karta jag gjorde".
Jag lär väl köpa boken för att kolla hur han skriver, men ett nytt Artesia tror jag inte jag någonsin får se. Eller en fortsättning på serien. Fuzionversionen av spelet är snyggt och fungerar bra så länge man inte förväntar sig något mer än ett "slå goblins och dyrka lås"-regelverk och man kommer överens om att inte vara minmaxare från start. Och letar upp erratan...


Storuggla, MEM i principer fuck off powergamers
Andy said:
Okej, tack för info och sammanfattningen.

Jag kan gilla att det bara finns en grundbok. Den är dessutom fullmatad med bra saker.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Trådflytt:

Eftersom jag inte kunde göra en specifik etikettsplacering av den här tråden i Promotion-forumet lät jag flytta den hit till Kultur-forumet, där den känns mer som hemma.
 
Top