Nekromanti Sveroks förbundsbidrag

Aagar

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
34
Location
Borås
Jag funderar på att skapa ett förbund inom Sverok. Jag har läst igenom deras info om det, men jag undrar ändå: Är det verkligen så bra som det låter? Om det är någon som har gjort detta innan så skulle jag vara tacksam om den delade med sig av sin erfarenhet

Aagar - Den okunnige
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Först och främst flyttar jag den här tråden till lämpligare forum.

Jag förmodar att du menar att du vill skapa en förening, inte ett förbund. Vad kan jag annars säga, som förening får ni bidrag (i form av pengar) för att ni spelar. Detta gör ju att man kan köpa nya spel, tärningar, bullar, pennor och andra ting man kanske kommer att behöva. Dessutom får alla föreningar förbundstidningen Sverox, vilket inte är fy skam.

/Azagthoth
 

Aagar

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
34
Location
Borås
Jo, inlägget kanske passade bättre här...

Jo självklart menade jag förening. Jag ska tydligen inte skriva inlägg så här tidigt på morgonen ;)

Du tycker alltså att det är värt allt ståhej med närvarolappar o.s.v.?

Aagar - Den okunnige
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Du tycker alltså att det är värt allt ståhej med närvarolappar o.s.v.?

Det är en väldigt liten arbetsbörda, och man får relativt mycket pengar, 500 kronor för tio möten (fem om man går över en timme på nästa dygn). Sedan minskar det iofs, men ändå, föreningen får pengar som man kan köpa nya spel för genom att spela. Ser inga brister faktiskt.

/Azagthoth
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Vad är det då som krävs för att man ska få bli en medlems förening?

Per
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ger lite kortfattad info, ni får mer om ni besöker www.sverok.se Man måste ha fem medlemmar. Man måste anta stadgar (enklast att anta de som man får av Sverok) och man måste utse en styrelse och en revisor.

Allt detta blir mycket enkelt när man väl får alla papper från Sverok, de är mycket enkla att fylla i. Har man frågor kan man vända sig till Sveroks kansli, de brukar svara snabbt på frågor.

/Azagthoth
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Sen så får kan man skicka in halvårsrapporten och säga hur många man små blad man inte skickat in än. Men det är ingen bra ide att bara notera hur många möten man haft, om de kollar en får man ett jävla jobb att ställa iordning allt.

Nä, bäst är det om man har ett papper i en pärm där man spelar och slösas bort 20 sekunder av sitt liv på att fylla i tider och personer. Orkar man bara så är det väl värt det.

3 möten i veckan á 15 kr. 4 veckor i månaden= 240 kr= ny modul eller en rabatt bio för alla. 12 månader per år, 2880+350 som kommer extra efter de tio första mötena.

_öRn
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Din matte är väl bra, men det är inte varje vecka som folk har tid till det, FBU, innebandy, fester och sånt tar också upp tid. Tro bara inte att jag håller på med FBU eller Innebandy, det gör jag inte, men det finns folk i vår förening som gör det.

Just det ja! Vår förening är ingen Sverok-förening, vi är faktiskt en Vi Unga-förening... (sounds odd, doesn't it?)...
Ingen större skillnad faktiskt...

Robban-skall snart ha engelskaprov...
 
Top