Nekromanti Svenska rollspel utan box

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag har ju inte dunderkoll på hur rollspelsmarknaden ser ut nu, så jag tänkte be er om hjälp eftersom det är svårt att avgöra utifrån bilder och beskrivningar: Vilka svenska rollspel utan box finns idag att köpa? Spel som innehåller kort, tärningar och pluppar (med mera) går med andra ord bort*, men självpromotion är välkommet. :) Tack på förhand!

* Det är inget bra om saker kan försvinna och göra spelen inkompletta.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,259
Location
Örebro
Alla MylingSpels spel finsn utan box (Leviathan, Skuggornas mästare, En Garde!, Starchallenge, Förbannad, Tenebris och så vidare).
Alla kranks spel (Rotsystem, More than Human, Evolutionens barn, Null State).
Tror Symbaroum också är utan box, liksom Eon. Western.

Ja, nu när jag tänker på det är det i princip alla rollspel som inte ges ut av Fria Ligan. ;)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Det är nästan lättare att lista de som har box :) Hjältarnas tid och Mutant: År Noll (förutom Grundreglerna och kampanjreglerna, som är separata böcker) är de enda jag kan komma på på rak arm, som har box.

Glömde: Coriolis och Spelet om Morwhayle (Se Roberts kommentar om Fira Ligan ovan)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Robert Jonsson;n207743 said:
Ja, nu när jag tänker på det är det i princip alla rollspel som inte ges ut av Fria Ligan. ;)
Det är så pass alltså? Kanon i så fall. :) Det kändes som att det var en tydlig trend att allt skulle vara i boxar för några år sedan (som borde givit utslag nu), men det kanske är önsketänkande eller inbillning?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Robert Jonsson;n207743 said:
Ja, nu när jag tänker på det är det i princip alla rollspel som inte ges ut av Fria Ligan. ;)
Jao, det är väl i princip bara Mutantboxarna och Hjältarnas Tid som är boxar just nu? Eller missar jag nån?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Det här luktar bibliotek tycker jag. En fin doft. :)

Ensamma Vargen-rollspelet finns att köpa både som box och fristående bok.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
DeBracy;n207749 said:
Det här luktar bibliotek tycker jag. En fin doft. :)
Jag varken bekräftar eller dementerar i det här läget, än mindre kommenterar tredjepartsuppgifter. ;-)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
DoD Retro kommer väl också i box tror jag?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Grundreglerna till Mutant År Noll i box är för övrigt slut sedan ganska länge, nu säljs de i två hårdpärmsböcker (förlåt Dante) där all info från kort och liknande finns med. Så det går bra att spela utan låda med krimskrams.

Oktoberlandet är ju annars nytt och hypersnyggt i bokform!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Förutom Oktoberlandet från Fria Ligan finns även Lintovaffären och andra oktoberländska texter:

fiktionslek.wordpress.com

Båda torde passa bibliotek väldigt bra.

Hälsar

Christian
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Svärd & Svartkonst som nu äntligen gått till tryck kommer i form av en inbunden bok. Ingen box och heller inga kort, pluppar, gubbar, markers, tärningar, golvplaner, el dyl.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Tack för svaren! Då känner jag mig lite mindre orolig för att skicka efter spel för andras pengar och råka få en låda jag inte kan använda. :)
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
Äventyr!

Kommer boxlös och har dessutom hunnit få par roliga expansioner.

Bra inkörsport för både liten och stor.
 
Top