Nekromanti Svavelvinter som pocket

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
554
Location
Gävle och Åland
Igår fick jag hem mitt första exemplar av romanen Svavelvinter som pocket eftersom den nu kommit i handeln i Uppsala. Väntar en låda med fler i veckan. Den ser bra ut tycker jag även om det hade varit roligt att veta vem som yttrade de vänliga orden på framsidan ;-)

Jämfört med den inbundna boken så har ett antal korrfel fixats* och två kortare avsnitt från uppföljaren "Slaktare små" lagts till. Kostnad - ca en femtiolapp.


* bland annat påpekade logiska fel som att Arn D använder sitt svärd samtidigt som att det ligger oåtkomligt på en klipphylla i kvicksilvergruvan.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Hurra! Ska jag definitivt köpa. Är fortfarande besviken på mig själv att jag inte köpte inbundna versionen när den fanns tillgänglig. Svavelvinter är min rollspelskärlek som aldrig svalnar.

Nu kommer jag förvisso försöka sälja av hela Svavelvintersviten till DoD men det är för att jag behöver en specialbyggd förförstärkare till mitt ljudsystem. Den kostar ungefär 14000 så det blir att sälja alla rollspelsprylar man har liggandes. Just Svavelvinter-böckerna är de jag tvekat allra mest på om de ska gå men samtidigt känns de som att de ger någon annan större glädje.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Brior said:
...det hade varit roligt att veta vem som yttrade de vänliga orden på framsidan ;-)[/i]
Vilka är?

/Anders, screw falsk blygsamhet :gremwink:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Brior said:
Organ said:
Brior said:
...det hade varit roligt att veta vem som yttrade de vänliga orden på framsidan ;-)[/i]
Vilka är?
Måns Broo, i sin recension i Enhörningen. Jag såg senare att samma citat stod på bokens baksida med referens.
Med "vilka är?" menade jag naturligtvis vad som skrevs och inte av vem.

/Anders
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
554
Location
Gävle och Åland
Organ said:
Brior said:
Organ said:
Brior said:
...det hade varit roligt att veta vem som yttrade de vänliga orden på framsidan ;-)[/i]
Vilka är?
Måns Broo, i sin recension i Enhörningen. Jag såg senare att samma citat stod på bokens baksida med referens.
Med "vilka är?" menade jag naturligtvis vad som skrevs och inte av vem.
"En utmärkt bok, det bästa jag läst bland de senaste årens svenska fantasy."
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Tror jag kompletterar med en pocket, även om jag kom över den begagnad inbunden för ett par år sedan.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror jag har ett julklappstipps till mig själv... =)
 
Top