Svart av kval, vit av lust: Sith High School

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Så vi hackade Svart av kval, vit av lust för att spela unga Sith Lords vid Sith akademin på Korriban. Hackandet var sjukt enkelt, ”Besten” byttes ut mot ”Den mörka sidan”, konflikt listan ser nu ut såhär:

Den mörka sidan
Jedi, Folkmassa
Darth Sith
Sith
Person utan kraften
Den mörka sidan (vägrad)


Och alla spelarna fick en kopia av Sith koden som är:

Frid är en lögn, det finns bara passion.
Min passion gör mig stark.
Min styrka gör mig mig mäktig.
Min makt gör mig segerrik.
Genom segern bryts mina kedjor.
Kraften gör mig fri.
Frid är en lögn.

Katalysatorn för scenariot är att examen närmar sig men rektorn, Darth Fortiori, har förkunnat att endast halva klassen av seniorer kommer få ta examen. Dags för spelarkaraktärerna, som alla är studenter sitt sista år, att se till att vara i den bättre halvan av klassen till vilket pris som helst!


Spelarkaraktärerna är:

Eus Yram - En föräldralös flicka som adopterades av Darth Surrection (akademins ljussabellärare) som hittade henne i ett övergivet Sith tempel. Eus har tränats från tre års ålder till att vara en perfekt Sith av Surrection, personen hon ser som sin mamma. Eus är rödhårig, har röda ögon, ett mystiskt ärr på pannan och klär sig alltid i svarta åtsittande kläder. Det går rykten om att Eus är det utvalda barnet som ska förinta Sith ordern i sin nuvarande form… Men förra personen som sade något om det öppet åt Surrections ljussabel kort efteråt. Men folk skvallrar. (Ankare Darth Surrection)

Moka Greylight - Moka är lillasyster till Lina Greylight, galaxens mest berömda jediriddare! Moka började träna under Linas mästare Gryx (som var en Yoda) i Jedi akademin på Coruscant. Men Gryx var en hård mästare och Moka stod inte ut med träningen. Moka började smyga ut från akademin för att knarka och festa, när Gryx konfronterade henne fick hon panik och stack ner Jedi mästaren. Darth Nell (läraren i Sith filosofi) hittade henne och bjöd in henne till akademin, det är oklart till hur stor del detta är för att använda henne som en gisslan gentemot hennes syster. Moka är klädd i en traditionell Sith rustning (för att verka mer Sith) och det enda som syns av henne är hennes långa svarta hår. (Ankare sin syster Lina Greylight)

John Shipwright - John är sonen till en av vaktmästarna och en av piloterna som jobbar för skolan som livegna, Mira och Dalum Shipwright. Darth Fortiori har börjat ligga med den unga John och för att stilla sitt eget samvete har Darthen skrivit in John som en student. Darth Nell vet om Fortiori och Johns förhållanden och är rasande! Men Nell är för svag för att besegra Fortiori själv och vågar inte öppet döda John, men det hindrar inte Nell från att göra Johns liv till ett helvete. John å sin sida vill desperat göra en klassresa och att bli en Sith lord är den enda chansen för att göra det. Något som gör det hela värre är att John och Moka börjat dejta i hemlighet, något som hade gjort både Fortiori och Nell vansinniga. John är lång och vacker han har svarta ögon och lika svart hår. Han är klädd i för små svarta kåpor som hans mamma lagat med nål och tråd men har en ljussabel gjord med de dyraste materialen för de var en gåva från Darth Fortiori. (Ankare sina föräldrar)

Gideon Ghost (Spelad av mig! :D ) - Gideons familj har varit Sith i tusen generationer. Han är i direkt nedstigande led släkt med en av Sith herrarna som landade på Moraband efter det hundraåriga mörkret. Han är Sith motsvarigheten till gamla pengar. Hans pappa är Darth Wraith som kanske kommer bli Sith kejsare! Men Gideon har också hittat en uråldrig Jedi holocron innehållande ett hologram av mäster Elddir som han börjat träna till att bli en Jedi under. Det är den effektivaste formen av tonårsuppror han kunde hitta! Gideon är kort, superblond, har bakåtslickat hår och klär sig i svindyra svarta kåpor. (Ankare Mäster Elddir)


Spelet börjar!
Eleverna är i akademins matsal. En av de yngre eleverna som dessutom är en twi'lek snubblar till och spiller sin mat över Moka. Fell Darkhand och några av de andra eleverna börjar skratta och peka. ”Oroa dig inte, Moka är en jedi! Hon kommer inte göra något för att skada dig!”. Den yngre eleven är livrädd. Den mörka sidan väser till Moka att skada twi'leken. Moka tänder sina lila ljussabel och hackar ordlöst av en twi'lekens huvudtentakler. Den yngre eleven dras skrikandes ut ur rummet av några av hennes vänner medan Moka blir övervinkad till Fell och de coola kidsen som snackar skit om aliens.

Eus och John har båda en lektion i Sith spåkonst som lärs ut av Darth Surrection. En av de andra eleverna, Salizar, har supersvårt att få till den svävande transen som man behöver vara i för att kunna spå ordentligt. Salizar är en av de svagare eleverna och han är nära att sparkas ut redan. Den mörka sidan säger till både Eus och John att ”Få honom utkastad!”, John vägrar men Eus använder kraften för att välta ner Salizar ur luften och rakt in i Darth Surrection. Medan Salizar ber för sitt liv sticker Surrection ner honom. John konfronterar Eus utanför föreläsningssalen efteråt men Eus bara skrattar, använder kraften för att kväva honom och går därifrån medan han försöker andas på golvet.

Gideon har gått till ett av de oanvända kammarna i källaren på akademin för att studera med mäster Elddir. Han är mitt i en komplicerad övning när John och Moka kommer in genom dörren hånglandes, de har använt samma övergivna kammare för att ha sex i hemlighet. Alla tre stirrar på varandra. Sedan drar alla tre sina ljussablar! John och Moka sina röda och Gideon sin hemliga blå! Men ingen anfaller först. Alla tre har smuts på varandra nu, rejält smuts!, så alla kommer överens om att hålla käften om det här och med det smiter Gideon iväg. Den mörka sidan säger till Gideon att skvallra direkt till sin pappa så att de båda blir avrättade innan de kan avslöja honom, men han vägrar! Det är inte vad en Jedi hade gjort.

John har blivit utvald till ett ”hedersuppdrag” av Darth Nell. Nell ska åka och inspektera ett slagfält där Jedi orderns agenter håller på att slåss mot trupper stöttade av Sith ordern. Nell har valt ut John och Gerhard, en av Nells favoriter, till att följa med och lära sig hur Sith diplomati fungerar. Det är uppenbart att det här handlar om att stjäla tid att visa sig duktig på akademin (Nells rapport om John kommer ju vara usel) och kanske till och med få John dödad på slagfältet. Den mörka sidan säger till John att ligga med Fortiori och få rektorn att hindra att han åker. Men John vägrar göra det utan bestämmer sig för att åka med men vara försiktig.

Gideon har tagit på sig extrauppdraget att lära ut grundläggande ljussabel tekniker till de yngsta eleverna. Alla tror att det är för att en av hans kusiner är bland de yngsta eleverna och Ghost familjen tar hand om varandra, men egentligen gillar Gideon bara att hjälpa andra och det här är ett okomplicerar sätt att göra det. Det är i alla fall det tills en av elevernas föräldrar dyker upp. Max Shipwright (lillebror till John) har plötsligt blivit inskriven i skolan av rektor Fortiori, Mira Shipwright kommer till Gideon och vill prata om detta precis innan lektionen börjar. Mira säger att hon inte litar på rektorn, att han varit olämplig med John och att hon nu tror att han också kommer börja vara olämplig med Max. Mira ber Gideon om att under träningen ”råka” skada Max så svårt att han inte kan gå kvar på akademin och så att rektor ska lämna Max ifred. Gideon blir väldigt tyst. Sedan vänder han på klacken, marscherar till rektorns rum, sparkar in dörren, drar sin ljussabel och försöker mörda Darth Fortiori! Darthen öppnar striden med att med kraften kasta Gideon genom en vägg och ner på skolgården hoppa ner och dra sin egen ljussabel. Gideon försöker kalla på den mörka sidan (men han har en vägra som Mokas spelare tar upp) men den sviker honom. Darth Fortiori spöar skiten ur Gideon, skrattar åt honom, kapar en av Gideons händer och säger ”Bra försök gose! Men du är inte mäktig nog att besegra mig ännu. Men jag uppskattar tågan!”.

Eus har bestämt sig för att med hjälp av Fell Darkhand lönnmörda den farliga rivalen V’Rivan som är en utomjording. Det är lättaste sättet att vara en av de som får ta examen! De väntar tills V’Rivan ska använda de gemensamma duscharna innan de ger sig på honom med sina ljussablar. Den mörka sidan säger till Eus att hon inte behöver Fell och att hon borde döda honom också! Hon gör inte bara det genom att hugga Fell i ryggen men riggar också kropparna så att det ser ut som att de dödat varandra.

John har fått reda på vad som hänt av sin mamma. Den mörka sidan har väst till honom att slå henne för att hon skäms för honom men han har vägrat. Han går till Gideon som precis ska ut ur baktatanken som han läkts i. John är vansinnigt arg på Gideon! Hur vågar Gideon lägga sig i Johns affärer! Gideon är vansinnigt arg på John som kommer låta sin bror bli utsatt! De skriker på varandra innan John stormar iväg. Moka har gömt sig utanför och hört alltihopa. Hon kommer in och konspirerar med Gideon när John gått, hon vill att Gideon ska lyckas mörda rektorn och se till att John blir fri utan att det slår tillbaka på henne eller John. Gideon går med på detta ifall Moka ser till att Gideon kan få prata med Mokas syster och få Jedi träning. Moka går med på detta men poängterar att Jedi träning är samma skit med ett annat namn.

John är på utflykten med Darth Nell och Gerhard. Deras skepp flyger ner på planeten där stridigheterna pågår men skeppet blir träffat och alla måste ta flyktkapslar ned till ytan. Gerhard och John tar samma vilken går åt ett annat håll än de andra för att skeppet kränger och de hamnar bakom fiendens linjer. De försöker smyga tillbaka till sin sida, det finns för många soldater för att de ska kunna slåss mot dem. Men på vägen tillbaka kommer någon ut ur dimman på djungelplaneten, en person med en dubbelbladad grön ljussabel och ett vinnande leende… Det är Jediriddaren Lina Greylight! Hon säger till dem att ge sig och när Gerhard inte gör det utan anfaller kapar hon båda hans händer med sin dubbelbladade ljussabel! Den mörka sidan säger till John att lämna honom att dö men John vägrar och anfaller Jediriddaren medan han kallar på den mörka sidan. Den mörka sidan sviker honom (för jag tar hans vägrandesymbol som han precis fick) och Lina kapar en av hans händer. De båda Sith lärjungarna blir förnedrande räddade ur fångtransporten Greylight sätter dem på av Darth Nell som skyller hela saken på John och lovar att få honom utkastad ur skolan!

Fortsättning i nästa post.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Det är duelleringstenta dags! Alla måste duellera mot någon till minst lemlästning. Sith eleverna står i en stor cirkel kring fäktningsringen. Eus pekar på den bästa eleven, Flail, och de båda stiger in i ringen. Eus kallar på den mörka sidan och dräper Flail! Några elever jublar, Eus får en gillande nick från Darth Surrection och många av de andra eleverna ser rädda ut. Moka pekar på en annan av de skickliga eleverna men Darth Surrection stoppar henne, ”Nej, du fäktas mot John”. Moka och John försöker att inte visa några känslor men stiger in i ringen. De dansar runt lite och försöker få det att se bra ut men vill inte egentligen slåss. Darth Surrection tänder sin ljussabel och säger att en av dem kommer lämna arenan med en hand mindre eller så kommer båda göra det. John blir befald av den mörka sidan att hugga av Mokas arm men han vägrar! Moka blir befalen att hacka av Johns kvarvarande mänskliga arm och hon gör det!

Moka har gett Gideon frekvensen han kan använda för att tala med Lina Greylight om hur han kan bli en Jedi. Den mörka sidan befaller honom att lura Lina in i en fälla men han vägrar. Men han berättar inte var Sith akademin ligger! Men han pratar med Lina och mäster Elddir om hur man blir en Jedi.

Darth Fortiori kallar in John till sitt kontor. Darthen berättar för John att han har ordnat en bra position i Sith kejsardömmets byråkrati åt honom men att han inte bör stanna tills examen. Fortiori tänker döda alla eleverna och använda deras själar för att bli en mörk gud i kraften. Också, John är lite för gammal och har lite för mycket robothänder för Fortioris smak nuförtiden. John är superledsen och går för att varna Moka om vad som hänt trots att hon hackade av hans hand. Moka drar en ursäkt om varför hon inte kan öppna dörren just nu men John berättar vad rektorn planerar att göra för henne genom dörren. Den riktiga anledningen till att Moka inte vill öppna dörren är att hon ligger med Eus!

Moka och Eus bestämmer sig för att stoppa rektorn och använda alla sina resurser för att göra det. Moka går till Darth Nell och berättar vad som pågår, Nell går med på att hjälpa henne om hon lovar att döda John ”Han är svag och gör dig svag!”. Moka berättar också om Gideons Jedi holocron. Eus går till Darth Surrection som är typ ”Jag tänkte ändå döda den killen! Vi kan lika bra göra det nu!”. Moka och Eus pratar med Gideon som lovar att prata med sin pappa men istället pratar han med Lina Greylight och berättar när ceremonin ska äga rum samt var Sith akademin ligger!

Moka går för att prata med John och försöka få med honom på planen. Men John ser det här som sin möjlighet att fly! Att slippa Sith ordern och rädda sin familj! Går skolan under kan han fejka allas död. Moka hotar honom, han ska följa med på hennes plan! John drar sin ljussabel och kallar på den mörka sidan för att döda Moka men lyckas inte. Moka kallar på den mörka sidan och dräper John. Max kommer rusande in i rummet och ser vad Moka gjort. Den mörka sidan säger till Moka att döda Johns familj. Moka gör det.

Det är dags för examensceremonin. Precis innan den tar Darth Nell Gideon åt sidan. Nell berättar för Gideon att han är en dåre och avslöjar att hon i hemlighet är mäster Elddir! (Det här är ju lögn men det kan inte Gideon veta). Nell säger åt Gideon att han äger honom nu. Den mörka sidan säger åt Gideon att döda Nell men han vägrar. Nell säger att de pratar mer efter våldet.

Rektorn går upp framför alla och börjar hålla sitt tal. När han kommer till biten där han tänkte starta kraftmagin och suga ut allas själar händer följande:

1: Det fungerar inte eftersom Darth Nell motverkar magin.

2: Ett Jedi skepp kraschar genom taket och ut hoppar Lina Greylight som ropar att hon ska rädda sin syster! Med henne är ett dussin soldater.

3: Darth Surrection rusar in från skuggorna för att mörda Darth Fortiori men får sitt huvud avhugget.

Kaos utbryter.

Gideon ger sig av för att besegra Darth Nell. Gideon drar sin blå ljussabel och anfaller den gamla mästaren som skrattar åt honom, ”Släpp loss ditt hat! Dräp mig!”. Den mörka sidan befaller Gideon att göra det men Gideon vägrar. Gideon tänker att han är en Jedi nu och at han kommer dräpa Darth Nell trots att han inte drar makt från den mörka sidan (och scensättaren köpte det!). Gideon fäller Nell med sitt blå lasersvärd.

Eus försöker ta sig fram till Darth Fortioris och hämnas sin mästare genom att döda honom. Men Lina Greylight kommer mellan dem. ”Jag bryr mig inte ens om dig! Dö jediavskum!” Eus kallar på den mörka sidan och dräper Lina.

Moka ser inte vad som händer med sin syster. Hon stiger genom kaoset där alla slåss mot alla för att konfrontera Darth Fortioris. Moka säger att det är sjukt vad han gjorde mot John, Fortioris säger att det är värre vad hon gjorde mot hans familj. De slåss. Moka kallar på den mörka sidan och dräper honom!

Eus kallar på den mörka sidan, löper amok och slaktar soldaterna som kom med Greylight för att hon är så vansinnig över att hon inte fick hämnas sin mästare. Gideon kommer och försöker stoppa henne. ”Jag är en jedi nu!” ”JAG BRYR MIG INTE!”. Hon använder den mörka sidan och besegrar Gideon. Sedan får hon en order från den mörka sidan ”Lemlästa honom istället för att döda honom! Det är värre!”. Eus vägrar och dödar Gideon.

Där är en sekund av tystnad. Bara två personer lever i rummet. Där är Eus och Moka. Moka ser vad Eus gjort mot hennes syster. Eus plockar upp den döda jedins huvud och skrattar. ”Det här är den mörka sidan! Förstår du inte det!”. De slåss till döden och båda kallar på den mörka sidan. Men den mörka sidan sviker Eus och Moka driver sin ljussabel genom hennes hjärta. Eus sista ord är ”Din idiot, det här ändrar inget…”

Moka ser ner på sina blodiga händer, ser sig omkring på ödeläggelsen runt omkring sig, sätter sin ljussabel mot sitt hjärta och startar den.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg


Vilket smart hack! Hur tyckte du att det funkade?

Gideon ger sig av för att besegra Darth Nell. Gideon drar sin blå ljussabel och anfaller den gamla mästaren som skrattar åt honom, ”Släpp loss ditt hat! Dräp mig!”. Den mörka sidan befaller Gideon att göra det men Gideon vägrar. Gideon tänker att han är en Jedi nu och at han kommer dräpa Darth Nell trots att han inte drar makt från den mörka sidan (och scensättaren köpte det!). Gideon fäller Nell med sitt blå lasersvärd.
Det här är SÅ FETT! Jag älskar det!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465


Vilket smart hack! Hur tyckte du att det funkade?


Det här är SÅ FETT! Jag älskar det!
Det fungerade riktigt bra! Sitherna var inte så långt ifrån att vara vampyrer att vi egentligen behövde ändra någon mekanik, vi ändrade bara namnen på saker. Just att konflikter är uppdelade i fysiska eller sociala täcker alla Jedi krafterna man ser i filmerna och någon bryr sig om. Att mekaniken är att man gör fysiska gester fungerade också superbra trots kameror! Det får en att känna sig som en cool rymd-trollkarl när man viftar med sina djävulshorn som om man ströp någon med dem! Alla hade spelar Svart av Kval, vit av lust tidigare vilket gjorde att vi kunde köra på bara och ta ut svängarna, oavsett vart vi gick backade systemet det. Som när soldaterna dyker upp och scensättaren var ”De är en folkmassa” vilket fick alla som hade vägranden att tveka lite. Men alla var supermedvetna över vem som vägrat mörka sidan och hur mycket, så ”Kommer någon få detta att gå åt helvetet?” var ständigt i bakhuvudet på alla. Utom Esus spelare som bara rockade runt och lyssnade på den mörka sidan förutom precis på slutet och därför kände helt livsfarlig!

Att vi ändrade ”Äldre vampyr” till ”Darth Sith” gjorde att det blev lite osäkert vem av NPC Dartherna som skulle vinna och det gav scensättaren mer makt. Det skulle kunna ändras till ”Mäktigare Sith” kanske eller ”Högre rankad sith” om man vill ha det mer hugget i sten.
 
Top