Nekromanti Super Size Me

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Är det någon som sett denna vidunderligt... intressanta film? Det handlar alltså om en vältränad amerikan som bestämmer sig för att äta på McDonalds tre gånger om dagen i en månad. Detta sker under kontrollerade former, det vill säga att hela projektet övervakas av läkare. Stackarn. Han går upp elva kilo, får förstörd lever, blir halvimpotent, mår piss och får sjuka blodvärden och grejer. Men, han är envis... :gremwink:

Så, vad har mi för matvanor? Två BigMac om dagen? Fem liter läsk? Rådjurssadel med hjortronsalsa? Hur många mål brukar intas per dag, hur mycket, vad? Alltså - matvanor!

-Hjalle, blev mer och mer sugen på hamburgare juh längre filmen fortskred...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tycker det är skumt att Supersize Me kallas för dokumentär. Liksom, det fattar ju vilket arsle som helst att det inte går att äta sånt där piss jämnt. Problemet är att nu för tiden så håller Mac Donalds på och gayar med en massa morötter och hälsokost och sånt. Jag vill ha extra kolesterol och bara en massa onyttigheter, och min matlust försvinner när jag får läsa om nyttig kost och god kondition.

Nå, jag dricker väl två liter läsk om dagen, äter... tja, lunch på lunchrestaurang, och ganska ofta microkrubb till middag. Jag är expert numero uno på micropizzor. Å så är jag kolhydratberoende big time; jag måste typ käka chips fyra ggr i veckan för att stilla mina begär. Jag äter bara skit och motionerar aldrig, ändå har jag en figur som värsta ballerinan.

På MacDonalds väljer jag förresten alltid en Bic Mac & co. med plusmeny och en stor vaniljmilkshake.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag äter nästan alltid hemma, lagad, ofta ekologisk och skitbra mat. I skolan (waldorf, you know...) serveras enbart ekologiskt. McDonalds äter jag på typ... En gång om året, högst. Då enbart på resor, eller med kompisar. Nu på senare tid har jag käkat en del på pizzeria också... Annars blir det bara fin lagad mat! Tack dyra moder! (Hon står här bredvid och kollar vad jag skriver). Läsk... Tja, lite cider nån gång i veckan, kanske smakar av nån kompis ibland också, annars blir det nästan bara när jag rollspelar. Annars, nada. Chips, nej. Andra onyttiga påsgrunkor, nej. Kött, ja, mums! Jag är väl lyckligt lottad kan jag tänka mig, fastän vi kunde ha läsk lite oft...AJ! Bort mamma! AJ! Nej, jag mena... Ugh! *segna ned* :gremsmirk:

-Hjalle, som med det menade att mamma ville kolla sin mejl, hejhej. :)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag käkar väl pizza och Kebab en till två gånger i veckan i snitt. McDonalds besöker i princip aldrig, möjligtvis i andras sällskap. Resten av tiden försöker jag att laga ett mål mat om dagen själv. Problemet är väl snarare att jag äter på väldigt ojämna och dåliga tider snarare än att jag äter onyttigt. Min stora svaghet är nog godis i olika former som jag äter alltför mycket av.

Till skillnad ifrån Rising så ser min figur mer ut som ett halv päron. Jag skulle tro att den korrekta termen är lönnfet. :gremsmile:
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Går 3:dje året på Hotel och restaurang programet.
på skolan äter jag Fläskfile, Oxfile, kyckling file och lax typ 2-3 gånger i veckan, därtill en massa goda såser (feta) potatis (stekt i matolja) efter att ha ätigt sig mätt på sådant så kommer efterätterna, ofta olika typer av parfaiter (hur f*n stavas det nu igen) glass, pajer o.s.v. de återstående 2-3 dagana är det skolmatsalens klibbiga makaroner och potatisbullar som vankas, något jag lärt mig av sky genom rastaurangen "bortskämmande" mat, så ibland struntar jag i lunch eller så går jag och klassen på Max och käkar.
jag är 194 lång och väger 70 kg och har gjort det i snart 2 år.
jag varken röker ller snusar så mit beroende ligger till sötsaker, vid varje spelmöte köper jag in lösgodis, energidrycker (B-iga för typ 5:90) chips och kakor. min tandläkare tycker att det är bra att jag håller mig från Snus och så men ordinerar mindre sötsaker :gremwink:.

Kan faktiskt se mig som lyckligt lottad då jag hur mycket jag än äter "aldrig" går upp i vikt, särskilt då man ser "degarna" på tv som legat på broccolispads diet i 6 år och fortfarande tappar bort tvålen då de duschar.

VH Jens.L
"Å när du endå e i gång kan du väll hälla lite stekflott i milkshaken, bry dig inte om att låta stripsen rinna av, du ja tar fura smältost åsså, vad, och dricka? ta en light cola"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
"Detta sker under kontrollerade former,"
Det beror på hur man ser det.. Det verkar som att hans flickvän bara äter veganmat.. Förvisso säger Spurlock att han älskar kött så han följde väl kanske inte alltid flickvännens måltider kan man tänka.. Fast det som sägs (vad jag hörde innan var att han var rejält vältränad, typ bodybuildare, vilket inte direkt stämde) i filmen är att han är i toppform..

När jag lade av fotbollsträningen så gick jag upp 10 kg på 6 månader.. Jag vet inte.. Det kan varit under kortare tid som jag fick mina extra kilon men jag mäter inte min vikt så himla ofta.. Mest för att jag har en rejält hög ämnesomsättning (eftersom jag tränar) och enda problemet jag har med min vikt är att jag inte går upp i vikt..

Och då gjorde jag ändå inga större förändringar i mina kostvanor.. Att gå från träna till att helt sluta träna och dessutom äta mat man inte är van vid.. Inte såå konstigt att hans (negativa) värden skjuter i höjden.. Fanken, det har jag själv märkt att bara på en månad så tappar jag rejält med flås.. Att han äter på McDonalds är helt klart en bidragande orsak men man ska tänka på att det knappast är den enda bidragande orsaken.. Det är som att peka på rollspel är den enda anledning till att vissa mord utförs..

Spurlock har dock flera poänger.. Bland annat den amerikanska skolmaten och att ungdomarna har allt färre schemalagda gymnastiktimmar.. Sverige har en rätt utbredd ungdomsverksamhet vad gäller sportandet och på mindre skolor så lagas oftast maten på stället så vi har väl kanske inte ett lika utbrett problem på den fronten..

Själv kan jag äta i stort sett vad som helst och inte gå upp i vikt.. Min fotbollsträning gör att jag kan göra det.. Ibland händer det dock att jag inte äter något på en dag.. 1T3 gånger per dag äter jag väl i regel..

På McDonalds beställer jag den största meny (som jag aldrig kommer ihåg vad den heter) med två big mac, största läsken, största pommes friten och sedan så köper jag en extra ostburgare.. Det är väl ungefär vad jag får i mig så att jag blir mätt.... för 80 spänn! Fy fan.. Då äter jag hellre på en pizzeria.. Där blir jag mätt för ett vettigt pris..

/Han som nu har sett trådar om favoritmusik, livsåskådningar och nu matvanor och som undrar vad som ska komma härnäst - familjeporträtt? :gremsmile:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,876
Location
Barcelona
Liksom, det fattar ju vilket arsle som helst att det inte går att äta sånt där piss jämnt.

Problemet är nog att det faktiskt finns en icke anspåkslös mängd människor som faktiskt gör det, speciellt i Fatland. Dessutom har väl McDonalds i tidigare reklamkampanjer hävdat att deras mat är väldigt nyttig och att det är rena rama hälsokuren att käka den jämt. Or so I have heard.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Äta massa

Hur många mål brukar intas per dag, hur mycket, vad? Alltså - matvanor!
Jag käkar frukost vid halv tolv, micrad lunchlåda (oftast med gott hemalagat innehåll ibland med tråkigt färdigköpt) vid halv fem och sen ett kvällsmål bestående av kräm, fil och flingor, mackor eller nått annat så finns tillgängligt nån gång mellan 22 och 2.
På helger blir det givetvis annat, oftast få tillfällen då jag äter utan hämningar. Snask och läsk äter jag när det finns tillgängligt fast det är inte ofta jag handlar det själv.

Jag är aldrig smal och aldrig tjock på allvar, efter att ha intagit en plats i övre skicktet av normaltjockhet vid femton års ålder har jag stannat där.
Jag måste vara i det närmaste träningsimun, när jag förr tränade sju pass i veckan (mest konditionssporter) gick jag inte ned ändå.
Numera tränar jag bara två innebandypass i veckan och cyklar till jobbet...

/Ceram, fläskkanini
 

Ost

Warrior
Joined
1 Nov 2001
Messages
200
Location
Linköping
Jämfört med genomsnittssvensken är jag ett hälsofreak. (Fast jämfört med sanna hälsofreak är jag mer en genomsnittssvensk.) Jag äter sällan skräpmat och godis, och tänker en del på vad jag stoppar i mig. Mycket kyckling, pasta, bönor, havregrynsgröt och osötat rågbröd med räkost eller makrill blir det. Jag har inga problem med att äta samma mat flera gånger i veckan, så därför blir det just mycket kyckling & spaghetti-luncher. Frukt tar också en stor del av matkassan. Jag styrketränar och springer för att ordna upp min tidigare usla fysik, jag ser resultat, jag mår bra som fan, och matbudgeten är på en klart sansad nivå. Jag är nöjd.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag har diabetes och måste äta på bestämda tider, ungefär lika mycket varje gång. (Sedan ska jag undvika socker, men det är faktiskt mindre viktigt!) Dessutom har jag glutenallergi och kan inte äta de flesta sorters mjöl eller något som innehåller mjöl.

Sedan jag blev sambo äter jag ett till två lagade mål mat om dagen; innan dess blev det allt för ofta mackor (med glutenfritt bröd, onyttigt och svindyrt). Det är grönsaker till varje mål, och frukt efteråt, men det är mindre av hälsoskäl och mer för att jag gillar det. Min sambo är mycket mer hälsomedveten än mej (och han var, sad to say, bulimiker när han var barn, så ibland är "hälsohysterisk" ett bättre uttryck). Jag varken får eller vill äta godis eller dricka läsk, men älskar kakor, som jag då bakar själv (oftast fruktpaj). Jag dricker inte sprit eftersom diabetiker ska inte göra det men är koffeinist.

Eftersom jag blir sjuk om jag missar ett mål äter jag mycket snabbmat när jag är ute och reser; jag kan inte vänta sju timmar med att äta. Då är just McDonalds och andra stora kedjor utmärkta; där kan jag få glutenfritt bröd och deras övriga mat är allergitestad och noggrannt innehållsdeklarerad. Andra snabbmatshak har oftast ingenting jag kan äta över huvud taget. Länge leve amerikanska megaföretag som är vana att bli stämda på miljoner om folk blir sjuka av deras mat! :gremsmirk:

När vi är hemma brukar vi ibland beställa kebab på en mycket stereotyp kebaberia ägd av en mycket stereotyp invandrare. :gremgrin: Han är djäkligt bra på strips och kan det där med allergier. Annars undviker jag snabbmat när jag inte reser av ovan nämnda skäl, inte för att jag inte gillar hamburgare eller för att det är fett och onyttigt.

Mitt stora hälsoproblem är att jag inte motionerar. Jag är smal av naturen men har usel kondis! :gremsuck:

Erik
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Med "kontrollerade former" menade jag att läkare övervakade hela skiten. :gremsmirk:

När jag slutade med fotbollsträningen gick jag upp typ fyra kilo på fyra månader, men det berodde nog mer på att jag håller på att växa och så än att jag slutade träna. Däremot märkte jag av konditionen när jag häromveckan bestämde mig för att springa till skolan (ganska långt, får åka både pendeltåg och buss). Första gången gick det rejält trögt, och framför allt fick jag skitont i kroppen efteråt (trots stretching). Men, efter några gånger släppte det och när jag sprang igår gick det fjäderlätt, plus att undgick att få ont i kroppen efteråt.

Vaddå inte den enda bidragande orsaken? Nej, rollspel är inte den enda orsaken till att vissa mord utförs. Men hallå? Vad berodde det på dåh, om inte McDonalds var den enda bidragande orsaken? :)

-Hjalle, som gillade operationen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
"Med 'kontrollerade former' menade jag att läkare övervakade hela skiten. :gremsmirk:"
Ja, jag vet.. Du skrev det direkt efter, men jag gjorde en tvist på ordet.. :gremsmile:

"Vad berodde det på dåh, om inte McDonalds var den enda bidragande orsaken? :)"
Jag angav de anledningarna redan i första stycket i förra inlägget.. Rejäla förändring i träning och föda.. Lägger jag av och tränar så går jag upp i vikt om jag fortsätter att äta normalt.. Ökar jag dessutom kaloriintaget, vilket kroppen inte är van vid så är det ju självklart att jag går upp snabbare i vikt.. Läkaren sade precis likadant i filmen.. Att jag miste konditionen fort sade jag för att det lät så chockande i filmen hur snabbt Spurlock hade förlorat flåset.. Ledsen att jag skrev som att jag antog att du hade filmen färskt i minnet..

Det var mest det jag ville få fram.. Paolo Roberto gjorde samma kur här i Sverige i en TV3-dokumentär och det fick precis samma effekter, kan jag säga.. Han, precis som Spurlock, har inte kunnat förlora några av de kilogram som han fick under hamburgerkuren.. Återigen, jag antar att han också bara lade av med träningen vilket kan också bidra till viktökningen..

Vad jag egentligen begär är att man inte ska svälja alla dokumentärer med hull och hår, utan ha lite kritiskt granskande.. Allting är alltid givet ur skaparens ögon.. Det syns rätt tydligt i Michael Moores filmer och Spurlocks film tycker jag påminner rätt mycket om den förstnämnda personens dokumentär i både stil och upplägg.. Kritiskt granskande gäller att ha med allt nyhetsrelaterat.. Ta bara artiklarna som jag länkade till i förra inlägget.. Vi vet ju hur det står till (exempelvis styckmordet som kopplades till vampyrlajv) men säg att vi inte hade gjort det.. Hade vi då svalt nyheten när den var aktuell?

/Han som på intet sätt försvarar McDonalds och som tycker dokumentären för fram ett bra budskap (särskilt i övervikts-USA) men som vill stryka över de mest "fantastiska" förändringarna med även andra anledningar
 
G

Guest

Guest
Jag äter när jag får råd eller när någon bjuder mig, men så har det inte alltid varit, men en sak som alltid har varit (nästan) är min vikt när jag slutade äta regelbundet så tappade jag mycket muskler och fick mage, saken är den, jag slutade träna 4 år innan dess.

Fast jag går eller springer gärna runt med 20 kg ryggsäck varje dag upp och ner för trappo fram och tillbaka på stan etc, så när jag får pengar igen, så hoppas jag på kroppsbyggnad igen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Så, vad har mi för matvanor? Två BigMac om dagen? Fem liter läsk? Rådjurssadel med hjortronsalsa? Hur många mål brukar intas per dag, hur mycket, vad? Alltså - matvanor!"

Jag är allergisk och kan inte käka äpplen, banan, kiwi, ananas, päron och sådarna saker. Det hör tydligen ihop med min björkpollenallergi eller något. Sak samma. Så ovan nämda saker äter jag inte (undantag kommer dock snart!).

Jag äter en hel del pasta med kött. Mycket kött, etersom min flickvän är medlem av Militanta Karnivorer. Kött e gött. Pastan varvas med ris så att det är ungefär 50-50 vilket som kommer serveras hemma hos mig, potatis är en sällsynthet.

Snabbmat såsom pizza inmundigas ungefär... en gång i veckan. Ibland mer om vi är jättelata, jättetrötta eller bara trögdjur. Kebab har jag inte ätit på bra länge... men det är gott. På McDonalds äter jag det som redan är färdigt, jag avskyr att stå och vänta på krubb på Donken av alla ställen, nej fy! Där sk aman ju ha snabb mat, inte stå och vänta som någon... väntare.

Frukost, lunch och middag... och kvällsfika. Och jag mår bra ändå.


Storuggla, munching on Chicago
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Inte sett filmen (det är för mycket verklighet i dokumentärer för att jag ska trivas :gremwink: ), men jag kan snacka lite om mina matvanor.

A long time ago (innan jag år 2000 flyttade hemifrån) in a city faar away (Kalmar)... Hmm, minns inte så bra men tippar på att jag käkade 4/5 ggr per dag. Jag har i princip i hela livet varit dålig på att äta mig jättemätt och sedan klara mig en massa timmar, mitt matsmältningssystem verkar trivas bäst om jag äter ofta och inte så mycket. Jag lirade tennis en gång i veckan, hade skolgympa 2 eller 1 gång i veckan och var spinky vad jag än tryckte i mig.

Min trevliga ämnesomsättning rymde nånstans i krokarna av att jag fyllde 20 och tillsammans med att jag inte längre tränade någonting efter flytten hemifrån så ökade jag i vikt utan några direkta förändringar i maten. Det där var en lögn förresten, förutom dyr seriös skollunch så hade jag givetvis katastrofala matvanor med hur mycket micropizza som helst. :gremlaugh:

Tror jag vägde 65 när jag flyttade hemifrån och har toppat på 78 för typ ett halvår-år sedan. Nu är jag nere på 72 efter viktminskningsansträngningar eftersom släkten pikade mig. :gremwink: Eller nja, jag tränar sporadiskt på gym sedan 1 år och försöker att käka lite vettigare och det verkar ju funka. Sedan har jag varit väldigt ledig nu i vår och kunnat käka frukost när jag vill (dvs 3 timmar efter det att jag stiger upp då jag inte behöver stressa iväg nånstans) vilket jag antar är bra. Feuflux mattider när han får välja själv är ungefär: 12, 15, 19, 23 där den sistnämnda och förstnämnda är lite yoggi eller smörgåsar och de i mitten är nåt annat.

Jag äter i princip aldrig godis, chips och motsvarande. Å andra sidan så äter jag i princip aldrig frukt heller så det borde väl ta ut varandra. :gremsmile: Visst, ibland blir det popcorn till en film eller ett par singoalla-kex efter maten men jag verkar ha evolverat bort det sötsakssug som jag hade som ung.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så, vad har mi för matvanor?
Tjaa, för min del så brukar det bli frukost...
Sedan så har man ju tutren att få skolmat 5 gågnger i veckan.. Annars så brukar det väll nli en & annan pizza om man säger så,... :gremgrin:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Personligen är jag rätt trött på det ständiga påhoppen på just Mcdonalds, även om jag fattar VARFÖR de är så tacksamma att ge sig på ur PR-synpunkt: Globala och Amerikanska, vad mer kan man begära.. ;-) ..bra om man vill ha mediautrymme som debattör.

...MEN; jämfört med en svensk snabbmatskedja (som jag vart med och gjort reklam för några år sen) serverar de rena hälsokosten... och även om man jämför med pizzerior, lunchhak, korvkiosker osv.

Tycker t.ex. att godisförsäljning på skolor är ett större problem och tecken på dubbelmoral.

Som 2-barnsfar är man ju tacksam över att det finns en resturangkedja man kan gå på när man är på stan och slippa bli ruinerad. Jag är dessutom gift med en kock, och hon anser att de håller rätt bra kvalitet på råvarorna och hygien (hon borde veta, har erfarenhet från bättre krogar i Stockholm).

Sen att amerkanerna proppar i sig en massa skit hela dagarna är deras problem: FREEDOM OF CHOICE säger jag bara.... ;-)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag tror att man ska skilja på McDonalds här i Sverige och McDonalds i USA. Det är i princip två olika företag. För en närmare analys av den amerikanska snabbmatsindustrin så rekommenderar jag "Snabbmatslandet" av Eric Schlosser. En mycket bra bok.

"Personligen är jag rätt trött på det ständiga påhoppen på just Mcdonalds, även om jag fattar VARFÖR de är så tacksamma att ge sig på ur PR-synpunkt: Globala och Amerikanska, vad mer kan man begära.. ;-) ..bra om man vill ha mediautrymme som debattör."

Jepp, arga inlägg på wrnu:s rollspelsforum är ett steg närmare att bli känd skribent inom svensk media. :gremsmile:

"Sen att amerkanerna proppar i sig en massa skit hela dagarna är deras problem: FREEDOM OF CHOICE säger jag bara.... ;-)"

Vad man än tycker om McDonalds och company så kan nog de flesta enas om att det inte är lämplig mat för växande elever inom grundskolan såsom är fallet på många platser i USA. Ibland kan det vara bra att reagera innan problemen uppstår. Att säga att folk väljer att bli överviktiga, må dåligt och få diabetes låter lite väl förenklat i mina öron.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag äter nästan alltid frukost. gärna länge och med ett stycke nyliberal propaganda brevid. Till frukost brukar det faktiskt bli oboj och mackor. Jag vet inte varför jag börjat dricka oboj numera, men det blev så efter att jag flyttade hemmifrån.

Sen bllir det alltid medhavd matlåda till lunch mellan kl 1120-1220, oftast innehåller den det som blev kvar från middagen dagen innan. Om det inte finns något sådant brukar jag stanna till vid Konsum på vägen till skolan för att köpa två micropizzor som jag slänger i mig, även om jag inte gillar det så har jag inte så mycket val eftersom jag valt att inte äta dött djur och cafeterian i skolan ligger dels i en annan byggnad än var jag har lektioner i och dels har de endast en vegetarisk rätt. Pastasallad. Varje dag i veckan.
I skolan dricker jag i snitt en burk sansao om dagen. Och en massa vatten.

När jag kommer hem brukar middagen redan vara på gång eftersom jag har en hungrig flickvän som väntar på mig (om jag inte mot förmodan skulle komma hem innan henne dvs), så middag brukar ätas mellan kl 2000-2030 typ. Lagom till simpsons. Och till middag blir det väldigt mycket pasta med olika typer av tillbehör. Tomatsås med bönor och fetaost; stekta grönsaker, pesto och marinerade vitlöksklyftor eller i värsta fall quornfärs. Sen finns har vi såklart pastagratängen med quornfärs och massa chili, eller paprika och quornbitssåsen...

Är det inte pasta så är det ofta pressad potatis och nån vegetarisk gryta till. Ibland blir det roligare saker som fyllda paprikahalvor eller så också, men det är inte så ofta. Dricka till middagen är nästan alltid vanligt vatten.

Sen äts det ju en del annat också, det är inte alltid vi orkar eller hinner att laga mat. varma mackor är poppis som något litet snabbt och lätt. eller snabbnudlar. Eller så äter man ute och tar en pizza, men kan jag så tar jag hellre en vegetarisk sushi istället. Sushi är den perfekta snabbmaten eftersom det är nyttigt och g¨r att ha med sig överallt. Man behöver ju inte oroa sig för att den ska bli kall liksom. Dessutom luktar det inget när man sitter med den i en påse på tunnelbanan påväg till nån förfest eller något.

godis klarar jag mig oftast utan. det är nån gång då och då jag blir sugen på chips, men i vanliga fall köper jag varken snacks eller godis.

så resultatet blir att jag äter 2-3 gånger om dagen, lakto-ovo-vegetariskt (dvs att jag äter ägg och mjölkprodukter men äter varken fågel fisk eller mittemellan.) också försöker jag hålla mig borta från allt som innebär att man måste döda djuret för att ge mig, tjurtestiklar i energi-drycken tex. Jag dricker mest vatten och äter inte godis. Jag dricker kaffe väldigt sporadiskt och när jag besöker ett fik (svaj 85% av gångerna) så dricker jag oftast chai, om jag inte är på något annat ställe än svaj då, då blir det kaffe eftersom ingen annan chai år att jämföras med svajs spicy chai.

Sen rör jag aldrig på mig mer än dagliga rushen till tunnelbanan, jag röker ett halft paket mentholcigg om dagen (lite mindre egentligen), jag går ut och dricker öl 2-3 gånger i veckan, ibland mer...

chrull
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Fyra gånger om dagen, skitmycket. Förutom när det är snuskburksmat, då käkar jag bara så jag blir lite lagom mätt.

För kom ihåg soldater, man vet aldrig när man får mat igen!

Foggmock - på väg neråt i vikt. Tack Kungen!
 
Top