Nekromanti Styrelsemöte maj 2012

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Jag kallar: Mig själv, solvebring, anth, Sapient, Vimes, krank, Spider Jerusalem

Dagordning:
1. Logga
2. Rollspelsdraken – utvärdering
3. Stadgarna
-
4. Höst-DanCon
5. Tryckhjälp
-
6. Ekonomi
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
1. Logga. Loggan ser just nu ut så här:


Jag personligen tycker den funkar, men säger inget tydligt om föreningen. Framförallt har den en brist i att jag länge trodde att det var en sorts vapensköld där motivet fattades – innan jag såg att det var en d20. För min del kan den gärna ha vagt synliga siffror på sig.

Mitt pladder åsido så gällde punkten att Dante, som gjort den, tycker att den är ful, samt att oavsett vilken logga vi har behöver vi ha den tillgänglig i olika storlekar och upplösningar.

Vad gör vi med det här? En viktig sak att ha i åtanke är att föreningens namn fortfarande är på förslag att ändras – vilka det nu blir som ska se över föreningens stadgar kommer antagligen försöka bestämma bästa namnförslagen också.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Personligen bryr jag mig inte så hårt. Varken om namnet (som jag gillar, samt att jag upplevde att nästan alla förslag som kom upp i samband med den diskussionen var oseriösa) eller loggan. Att loggan däremot blir tillgänglig i flera upplösningar så att man kan göra flyers och dylika vore bra.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Framförallt (och förlåt att jag lägger mig i) så är det där EGENTLIGEN loggan för Rollspel.nu, med en textändring. Jag slängde ihop den i all hast för föreningens Facebook-sida.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Dante said:
Framförallt (och förlåt att jag lägger mig i) så är det där EGENTLIGEN loggan för Rollspel.nu, med en textändring. Jag slängde ihop den i all hast för föreningens Facebook-sida.
Men är det ett problem? Att den är en remix av hemsidans logga? Jag gillar den, men jag håller helt med Pilze om att det inte är så där överjävlaastydligtsåattmanserdetmedengång att det är en tärning.

För min del kan loggan gärna behållas men tärningen förtydligas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vidare: jag stödjer inte en namnändring.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Att loggan ser ut som den gör beror på att Facebook JPEG-komprimerat skiten ur den i stället för att använda den utmärkta PNG jag laddade upp.

Jag håller med om att det vore bra om forumets och föreningens loggor hörde ihop på något vis, men jag tycker inte de ska ha SAMMA.

Återkommer med förslag.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dante said:
Att loggan ser ut som den gör beror på att Facebook JPEG-komprimerat skiten ur den i stället för att använda den utmärkta PNG jag laddade upp.

Jag håller med om att det vore bra om forumets och föreningens loggor hörde ihop på något vis, men jag tycker inte de ska ha SAMMA.

Återkommer med förslag.
Guld. Gör det, Dante. Se till att jobba högupplöst så att man kan få flera storleksvarianter sen.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag gillar loggan, men får se vad dante trollar fram.
Vidare då jag inte sett några konkreta förslag på nytt namn för föreningen så stödjer jag det inte.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Logoförslag

Här kommer en snabb skiss på vad jag tänkt mig:

 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Logoförslag

Dante said:
Här kommer en snabb skiss på vad jag tänkt mig:

Sweet! Jag gillar, alla gånger. Den kan ju användas både som banner och passar fint överst på flyers och sådant.

Dock vore det najs med en variant på den, som kan användas som avatarfoto och sådant, t.ex. i eBas och på Facebook.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Re: Logoförslag

Jag gillar det!

(såhär då: jag tycker att styrelsen ska ge Dante fria händer att skapa en logga, i flera storlekar mm, i linje med den här skissen, när han har tid och lust. Denna logga blir sedan föreningens officiella.)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Re: Logoförslag

Vimes said:
såhär då: jag tycker att styrelsen ska ge Dante fria händer att skapa en logga, i flera storlekar mm, i linje med den här skissen, när han har tid och lust. Denna logga blir sedan föreningens officiella.
Jag stödjer också det här.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
2. Rollspelsdraken – utvärdering

2. Rollspelsdraken – utvärdering

Rollspelsdraken har delats ut för förta gången! Pristagarna kunde inte närvara, men en prisutdelning för en liten skara hölls ändå. Har priset kommit fram till rätt person än?

Jag höll inte så bra koll på något av det alls. Visst var det värsta grejen i Fenix om det också?

Vad måste arbestgruppen till nästa år komma ihåg att tänka på, som missades i år?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
3. Stadgarna

3. Stadgarna

Vi har blivit ålagda av årsmötet att "se över stadgarna", vilket om ingen har nåot bättre förslag tolkas som att vi ser till att ha förslag på eventuella stadgeändringar redo till nästa årsmöte i vinter.

Förslaget jag ser är att sätta två eller tre personer som en arbetsgrupp över sommaren och samtidigt lägga en tråd i föreningsforumet om att vi sätter igång och att förslag och synpunkter på nuvarande stadgarna är välkomna in. Då får arbetsgruppen upp ögonen för vad folk tycker behöver förändras – men om de efter noga betänkande inte håller med får de skita i en given förändring, så får medlemmen som förelsog den själv skriva en motion. Slutmålet är en serie motioner inlämnade i god tid till årsmötet nästa år (dvs inlämnade innan jul, med årsmötet under januari som jag föreställer mig det).

Jag kan tänka mig att vara i en sådan arbetsgrupp.

Någon annan?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
6. Ekonomi

6. Ekonomi
(Jag har redan klantat mig med ordningen på punkterna.)

Vi fick in pengar till Rollspelsdraken. Rollspelsdraken kostade pengar.

Solve och Draken-gruppen, hur är status på det här? Hur mycket pengar finns i kassan, och har allt som ska betalas betalats?

Om det finns pengar kvar så behöver vi ha en handlingsplan för hur de ska hanteras. Det enklaste skulle vara att säga att de är insamlade till Draken och får inte användas till annat punkt. Då går de till nästa års Draken-fond. Är det förhållandevis lite pengar det rör sig om (dvs det skulle ändå inte räcka till ett Höst-Dancon) så är det här det bästa i min mening.

Jag väntar med att prata om alternativ tills jag vet hur mycket det rör sig om.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: 6. Ekonomi

Jag kan bara redovisa för hur mycket pengar det finns just nu. Fast det kommer ju inte stämma eftersom Rollspelsdraken ännu inte är betald.

Jag minns att jag utbytte ord angående detta via PM med någon som var delaktig i den apparaten. Fast vi kom inte fram till något utan sköt det på framtiden, vill jag minnas.

Efter det har ingen har kontaktat mig angående Rollspelsdraken, så jag har inte hört någonting om aktuell summa eller hört om ens det minsta lilla kvittot.

Det är väl å andra sidan lika mycket mitt bord roll drakgängets, då man kan säga att ingen direkt tagit initiativ.

Kort sagt, jag kan inte redovisa något förrän det här med Rollspelsdraken är uppgjort.

/solvebring som antar att det vore enklast om någon skickade PM, därefter postade kvittot till honom, för att då kunna få ut sin ersättning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Re: Logoförslag

Vimes said:
(såhär då: jag tycker att styrelsen ska ge Dante fria händer att skapa en logga, i flera storlekar mm, i linje med den här skissen, när han har tid och lust. Denna logga blir sedan föreningens officiella.)
Medhåll.
 
Top