Nekromanti Stridskonst

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Inte Enligt Reglerna...

Men sedan i Vapenmästaren står det:
"Ett lyckat obeväpnat anfall som träffar i buken,..."


"Sen om din spelledare tycker annorlunda så är det en annan sak,"

Näe.. han håller med... det ska vara slag annars är det inge kul längre.


/ Mouja har 39 graders feber.. och det är nyår om en timme och femton minuter (enligt min klocka på datorn). Ganska begränsat med valmöjligheter känns det som. Sitta vid datorn eller sova....
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Bedövande spark teckniken..

Men sedan i Vapenmästaren står det:
"Ett lyckat obeväpnat anfall som träffar i buken,..."


"Sen om din spelledare tycker annorlunda så är det en annan sak,"

Näe.. han håller med... det ska vara slag annars är det inge kul längre.
...Bedövande slag... Är en Teknik kan din spelare det kan han kanske om han är kreativ. Utveckla en NY tecknik ..Bedövande Spark...

I min senaste kampanj lät jag spelarna utveckla nya teckniker eller revisioner av gamla existerande teckniker
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Re: Inte Enligt Reglerna...

Och sen kollar du på alvbrottnings stridskonsten där momentet slag inte finns med(dock spark), men takniken "bedövande stag" finns!!!
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Inte Enligt Reglerna...

Jo, som sagt så står det "ett lyckat obeväpnat anfall" i Vapenmästaren... men jag vet inte om jag gillar hela den idén. Det måste ju vara mycket svårare att lyckas sparka någon "på rätt ställe" än att slå någon "på rätt ställe", men det är kanske bara jag som fått för mig att en känga är svårare att manövrera än en handske. Kanske om man lägger en +Ob1t6 effekt på den och kör med spark istället för slag.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Inte Enligt Reglerna...

Men är det inte så att du måste ha momentet slag och spark med i stridskonsten för att använda tekniken, och eftersom slag alltid är Ob1T6 lättare att utföra tekniken spark så blir det som du säger, eller har jag fel?
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: Inte Enligt Reglerna...

Det kanske är jag som bara är oerhört dum, men det känns som om det saknas några ord i din mening vilket gör den (enligt mig) omöjlig att förstå.


Vad gäller frågan om tekniken så besvaras den som tidigare nämnts i Vaprnmästaren.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Inte Enligt Reglerna...

Jisses, du har rätt, det var mycket fel där. Kan bero på att jag skrev den för sent för att vara bra. Men här kommer min reviderade version som borde vara förstålig.

Men är det inte så att du måste ha momentet slag och spark med i stridskonsten för att använda tekniken(bedövande slag) och eftersom Slag alltid är Ob1T6 lättare att utföra enligt grundreglerna borde detta appliceras på stridskonsten. Medan tekniken spark inte har några modifikationer för att underlätta träffen. Så enligt min mening blir det som Mouja säger enligt reglerna, eller har jag fel?
 
Top