Nekromanti Stridshäfte

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag och min spelgrupp Kerbango har äntligen fått ihop vårt stridshäfte som sammanfattar och samlar alla praktiska regler för strid. Häftet är tänkt att användas av både spelledare och spelare och det innehåller därför ej tabeller och regler som är exklusiva för spelledaren.

Häftet finns att ladda ner här: https://drive.google.com/open?id=0B8S4BBUOWX2MZTVsWVFmNHVkUVk

Vi tar tacksamt emot feedback och förslag på förbättringar.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Ser riktigt bra ut Paal. Ska spela nästa lördag och använda mig av denna. Återkommer med riktig feedback då
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Tack så mycket Paal! Ser väldigt bra ut! Återkommer med feedback efter att jag testat det i spel.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jättebra. Är speciellt nyfiken på om våra förkortade och omformulerade regelförklaringar fungerar. De är tänkta att så kortfattat men ändå tydligt förmedla reglerna under spelandet för någon som är insatt i hur det fungerar. Vill man ha den fulla utbroderade förklaringen så får man kolla upp den i boken, därav sidhänvisningarna vid varje tabell.

Rena felaktigheter eller förslag och tillägg är givetvis också intressant.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Har inte hunnit läsa, men snyggt var det i alla fall.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Så nu har vi spelat första omgången med Symbaroum och måste säga att jag gillar stridshäftet väldigt myclet Paal. Började med att bara använda mig av tabellhäftet ifrån Järnringen men slog ofta i ert stridhäfte för "special" grejerna. Slutade med att jag bara använde ert stridshäfte istället och sidan om korruption ifrån tabellhäftet. Riktigt bra gjort, snyggt och enkelt att hitta i. Har skrivit ut det och satt det i platsfickor med det blir definitivt att laminera det + en mer utförlig information om korruption än den i tabellhäftet.

Stort tack
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Trevligt att det var användbart. Tack för feedbacken.

Korruptionen pratade vi om att ta med, men fick utrymmesbrist (försökte hålla ner sidorna). Plus att vi fokuserade bara på stridsregler. Vi resonerade att korruptionen mer hade passat i ett magisammanfattningshäfte. Men om det är det enda du saknade kanske vi ska tänka om.

Vi ska spela med stridshäftet för första gången själva imorgon, får se vad vi tycker själva då.
 

Kotaka

Veteran
Joined
15 Mar 2016
Messages
50
Bra häfte. Ett litet tillägg jag hade uppskattat, även om det mer hör till spelledaren än spelarna kanske, är en sammanfattning av alla förmågor som ersätter träffsäker och andra värden på olika nivåer. Det hade varit väldigt skönt, men antar att det kommer i SL-skärmen å andra sidan.
 

Ruter

Veteran
Joined
15 Dec 2016
Messages
4
bra jobbat med häftet! Har bläddrat fram och tillbaka i båda böckerna nu... och önskar mig i julklapp en häfte över all utrustning i Symbaoum. finns det någon snäll själ där ute ...
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Vad bra att ni gillar det. Att det är så snyggt som det är ska främst Henkedge ha beröm för.

Vi använde häftet själva för första gången i onsdags (givetvis har vi haft ett par sessioner HELT utan strid sen vi fick klart det). Vi är överlag nöjda med hur det fungerar, vissa småsaker kanske får sig en tweak efterhand. Nästa steg är nog att lägga till en liten sida med våra egna husregler men de gagnar ju tyvärr inte så många andra.
 

Laha

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
17
Ser riktigt riktigt bra ut! Har laminerat 2 ex som vi ska testa under nästa session :)
 
Top