KÖPES Stormbringer 3

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Våg av nostalgi slog till, vill ha detta första eller andra engelska rollspel som jag spelade att läsa. Obs, jag äger redan Elric och det är exakt denna utgåva jag vill ha. Så länge sidorna sitter fast gör det inget om den är sliten.
 
Last edited:

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
GW hardcovers är oftast ganska dåliga på just det där med att alla sidor ska sitta kvar. Mitt exemplar har, typiskt nog, flera lösa sidor.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Äger en sliten 3e men är inte intresserad av att sälja. Har sett att den brukar gå för rätt stora summor på ebay så jag misstänker att den är rätt svår att få tag på. Jag hopps du får tag i en utgåva.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
Hmm ... okej, men om jag sänker min krav, säljer du då?
Tyvärr inte. Just eternal champion är något av ett specialintresse, så den håller jag på. Den är nog, som sagt, dessutom lite extra svårfångad och dyr.

Jag kunde dock inte låta bli att notera det du skrev om lösa sidor, eftersom GW varit ökända för det.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,972
Location
Umeå
Tredje utgåvan är väl bara GWs ihopslagning av första/andra utgåvan med companionboken? Så är det inte specifikt för illustrationer eller liknande satsa på andra utgåvan eller första, går att hitta för inte allt för stora pengar. 5-600 kr typ.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,080
Location
Göteborg
Tredje utgåvan är väl bara GWs ihopslagning av första/andra utgåvan med companionboken?
Från Wikipedia: "The first three editions are functionally similar, while the fourth edition changed the magic system extensively."

Med det sagt så slogs det ju fast i trådstarten att det finns specifik nostalgi i detta fall.
 
Top