Nekromanti [Stockholm] Historiska konfliktspel

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
465
Location
Stockholm
Hej gott folk!

Har flyttat till Stockholm för studier och karriär och skulle gärna spela lite spel. Kommer tyvärr inte ha tid för långa rollspelskampanjer, men skulle gärna spela lite simulationsorienterade historiska konfliktspel från typ Avalon Hill, GMT och så vidare.

Framförallt skulle det vara kul att spela mer Republic of Rome, som jag inhandlade för ett halvår sen men bara hunnit spela en gång (de flesta av mina vänner är icke-gamers).

Man behöver inte ha värsta erfarenheterna av den här sortens spel, så länge man är trevlig och historieintresserad. PM:a vid intresse! :gremsmile:
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Intressant. Jag har försökt övertyga både rollspelande och helt "civila" vänner att spela diverse spel som Ikusa (f.d. Shogun) och en hel del annat jag har liggande hemma. Framgången har hittills varit liten (en gång har vi spelat Ikusa, so far...)

Jag kommer under hösten ha fullt upp med minst en Pathfinder-kampanj och en del OSR-spelande. Men fördelen med brädspel är det obefintliga behovet av förberedelser - så det är helt klart intressant, när det finns tid.
 
G

Guest

Guest
Republic of Rome har jag kikat lite på och är ganska sugen på att lira det någon gång.

Generellt sett skulle jag vilja spela mer strategispel - fast de tar ju lite tid i anspråk så det blir inte alltför ofta.
 
Top