Nekromanti [STHLM] Forumsöl

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Hej! Jag har kuppat hatten som forumsölsgeneral. Förändringar sker:
1. Den sker första helgen EFTER löning.
2. Vi prövar lite nya lokaler. Jag kommer ta med er på en resa.
3. Slut meddelandet.

Nästa forumsöl sker alltså 30/9. Alla har pengar på fickan. Men ni kommer inte behöva spendera alla dessa för att forumsölen sker denna gång på MacLarens vid Odenplan. Pissbillig öl och prisvärd mat. När vi är fulla nog går vi och spelar arkadspel på RoQ.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Det säger något om hur mkt jag hänger här att jag ser detta först nu. Nåväl, kan tänkas dyka upp, antagligen lite senare, den som lever får se.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Stövelkatten;n198594 said:
Hej! Jag har kuppat hatten som forumsölsgeneral. Förändringar sker:
1. Den sker första helgen EFTER löning.
2. Vi prövar lite nya lokaler. Jag kommer ta med er på en resa.
Ha ha ha ha ha ha. Forumsöl-trådarna ska alltid börja med lustigheter, det hör till.

För det är ett skämt? Det blir på det vanliga sättet, eller hur? I biblioteket (fast inte, för ingen kom ihåg att boka). Fredagen före löning, så varje dyröl svider lite extra i von Anka-tarmen? Det blir så, som vanligt, eller hur?


Aaaaaah! Förändring!
 

Herr Nils

Veteran
Joined
10 Aug 2014
Messages
63
Det är väll typisk att någon av rödvalparna skall förstöra den av gud giva ordningen om när en forumsöl skall hållas. Strax efter löning kan ju vilken hipster-plebej som helst dyka upp och dränera sina samlade slantar på solblekt suröl inlindad i folie eller after-work stinna go-get girls skrika ut sina senaste twitt idologier ohämmat. Jag kan ge mig fan på revolutionsrådet i sin snålhets iver, säkerställt att vi skall inmundiga rabattölen i någon form av kaklat badrum till hak, så att alla kommunikation blir fullkomligt ohörbar för en gammal stofil med viss hörselnedsättning och grav nedsatt intresse för andras åsikter. Jag säger ett tydligt NEJ!, med tillägget för bövelen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Jag säger också nej.

Men mest för att Madness spelar på Grönan.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Herr Nils;n200691 said:
Det är väll typisk att någon av rödvalparna skall förstöra den av gud giva ordningen om när en forumsöl skall hållas. Strax efter löning kan ju vilken hipster-plebej som helst dyka upp och dränera sina samlade slantar på solblekt suröl inlindad i folie eller after-work stinna go-get girls skrika ut sina senaste twitt idologier ohämmat. Jag kan ge mig fan på revolutionsrådet i sin snålhets iver, säkerställt att vi skall inmundiga rabattölen i någon form av kaklat badrum till hak, så att alla kommunikation blir fullkomligt ohörbar för en gammal stofil med viss hörselnedsättning och grav nedsatt intresse för andras åsikter. Jag säger ett tydligt NEJ!, med tillägget för bövelen.

Det är väl inget som hindrar herremannen från att bjuda in till eget hov trots att pöbeln i all sin enkelhet vill dricka enkelt blask för enkla kopparslantar? Tvärtom, desto fler kreativa förslag till skörlevnad och gikt, desto trevligare leverne! Bjud opp! För bövelen bjud opp!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Sapient;n200480 said:
Ha ha ha ha ha ha. Forumsöl-trådarna ska alltid börja med lustigheter, det hör till.

För det är ett skämt? Det blir på det vanliga sättet, eller hur? I biblioteket (fast inte, för ingen kom ihåg att boka). Fredagen före löning, så varje dyröl svider lite extra i von Anka-tarmen? Det blir så, som vanligt, eller hur?


Aaaaaah! Förändring!

Kan hända att nästa forumsöl sker på BA Folkis nästa gång. Om det inte är bokat vill säga. Kanske, vem vet?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag brukar ju inte komma på forumölen, men det här tycks ju vara den inofficiella tråden för att säga att man ska gå och se Madness på grönan, vilket då jag ska. Ses vi kanske på efterfesten på Hasselbacken?
 
Top