Nekromanti [STHLM] 23/11 - Necronomicon och/eller Forumsöl?

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Korpa och jag är i Stockholm 23-24 november för att se på Necronomicon - en skräckmusikal på lördag kväll. Vi tycker det vore trevligt att få träffa några av er sydbottningar, på ett av två sätt:
1) Om det är någon som är sugen på att hänga med på musikalen är det bara boka biljetter. Det finns just nu schyst med biljetter kvar.
2) Som vi förstått är det tradition att sätta in forumsöl när folk kommer utomsocknes ifrån. Musikalen borde vara klar vi halv tio och att träffas därefter borde väl inte vara omöjligt?

Nå, gott om tid ännu men jag slänger upp en tråd som förvarning (och påminner när det närmar sig).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
GnomviD said:
Korpa och jag är i Stockholm 23-24 november för att se på Necronomicon - en skräckmusikal på lördag kväll. Vi tycker det vore trevligt att få träffa några av er sydbottningar, på ett av två sätt:
1) Om det är någon som är sugen på att hänga med på musikalen är det bara boka biljetter. Det finns just nu schyst med biljetter kvar.
2) Som vi förstått är det tradition att sätta in forumsöl när folk kommer utomsocknes ifrån. Musikalen borde vara klar vi halv tio och att träffas därefter borde väl inte vara omöjligt?

Nå, gott om tid ännu men jag slänger upp en tråd som förvarning (och påminner när det närmar sig).
Låter ju som en fest! Ska se om jag kan dyka upp på både musikal och ölande. Sovplatser finnes i Norrtäljetrakten (ca 1 h resväg från Sthlm).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Waaaitaminute! Samma helg har jag och Genesis planerat att spela Anatam och Spione, sugna att haka?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
RasmusL said:
Waaaitaminute! Samma helg har jag och Genesis planerat att spela Anatam och Spione, sugna att haka?
Det beror lite på när ni tänkt spela. Våra planer just nu består bara av Necronomicon, forumsöl och SF-bokhandeln.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Korpa said:
RasmusL said:
Waaaitaminute! Samma helg har jag och Genesis planerat att spela Anatam och Spione, sugna att haka?
Det beror lite på när ni tänkt spela. Våra planer just nu består bara av Necronomicon, forumsöl och SF-bokhandeln.
Troligen spelar vi "hela tiden", så om ni vill vara med någon session när ni har tid så skulle det vara ball! Vi kan ju höras när det närmar sig!
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vi kommer in till Stockholm vid halv elva på förmiddagen kanske, så det kan bli svårt att hinna. Men vi får väl se!
Vad gäller sovplats får man tacka men jag har en bror i Sollentuna och kan därmed sova lite mer centralt. :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
GnomviD said:
Vi kommer in till Stockholm vid halv elva på förmiddagen kanske, så det kan bli svårt att hinna. Men vi får väl se!
Vad gäller sovplats får man tacka men jag har en bror i Sollentuna och kan därmed sova lite mer centralt. :gremsmile:
Check :gremsmile:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Då helgen i fråga närmar sig med stormsteg bumpar jag tråden här. Är det någon i Stockholm som är sugen på att träffas på lördag kan man hojta. :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jag har inget för mig på kvällen (spelar rollspel på dagen) och sluter gärna upp med er efter musikalen för en öl eller två.

Om jag förstått det hela rätt så är det på dramaten ni ska se den och i så fall kan jag möta upp er utan för.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Om ni vill ha mer sällskap kan jag dyka upp :gremsmile: Jobbar på dagen fram till 17 och är fri efter det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag var och såg Necronomicon igår och kan bara säga att det var värt varenda krona som biljetten kostade. Jag kan också avslöja att föreställningen är färdig runt 21:00. Om någon påminner i småpraten mellan 16-18 idag kan jag försöka ringa och boka biblioteket på BA, lördag efter 21.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag kan också säga att har man 200 kr över är det väl spenderade pengar på en Necronomiconbiljett - och det gör inget om man köper biljett i sista minuten för det är onumrerat.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
anth said:
Om någon påminner i småpraten mellan 16-18 idag kan jag försöka ringa och boka biblioteket på BA, lördag efter 21.
Vi skulle kunna försöka, men är det värt det? Vore det inte bättre att ta en pub mer centralt. Men i vilket fall som helst så kan jag försöka påminna dig om det, troligtvis blir det via sms.

Sia said:
Om ni vill ha mer sällskap kan jag dyka upp :gremsmile: Jobbar på dagen fram till 17 och är fri efter det.
Det tycker jag att du ska göra.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Oavsett hur vi vill göra så är biblioteket bokat lördag 23 nov.

Vill vi inte sitta där får ni hojta till så jag kan avboka det.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Möjligtvis tittar jag förbi sent. Men då blir det efter kl 11, och bara om jag a) kommer loss utan att vara alltför oartig, och b) fortfarande orkar efter kontinuerligt socialt omgänge från och med lunchtid den dagen.
Så vi tittar på en 19% chans kanske.

/gizmo, som både gillar och ångrar att vara överbokad.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vicotnik said:
Jag har inget för mig på kvällen (spelar rollspel på dagen) och sluter gärna upp med er efter musikalen för en öl eller två.

Om jag förstått det hela rätt så är det på dramaten ni ska se den och i så fall kan jag möta upp er utan för.
Ja, vad kul! Att bli uppmött och få lite hjälp att hitta av kusinen från stan vore inte alls fel. :)

Vad gäller lokal efteråt överlåter vi det till lokalexperterna och finner oss i det beslut som tas.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Sia said:
Om ni vill ha mer sällskap kan jag dyka upp :gremsmile: Jobbar på dagen fram till 17 och är fri efter det.
Jamen såklart! Nya ansikten är goda ansikten. :)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
GnomviD said:
Vicotnik said:
Jag har inget för mig på kvällen (spelar rollspel på dagen) och sluter gärna upp med er efter musikalen för en öl eller två.

Om jag förstått det hela rätt så är det på dramaten ni ska se den och i så fall kan jag möta upp er utan för.
Ja, vad kul! Att bli uppmött och få lite hjälp att hitta av kusinen från stan vore inte alls fel. :)

Vad gäller lokal efteråt överlåter vi det till lokalexperterna och finner oss i det beslut som tas.
Var kommer ni bo?
Samt kommer ni ha åk-kort för lokaltrafiken (sl)?
Och ut ifrån det kan vi avgöra vart vi beger oss. Just nu har Anth som tidigare nämnt bokat ett rum/bord på Bishop Arms på söder.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vicotnik said:
Var kommer ni bo?
Samt kommer ni ha åk-kort för lokaltrafiken (sl)?
Och ut ifrån det kan vi avgöra vart vi beger oss. Just nu har Anth som tidigare nämnt bokat ett rum/bord på Bishop Arms på söder.
Vi kommer att bo ute i Sollentuna och med all sannolikhet fixa åkkort.
 
Top