Nekromanti Stenålder-igen!

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Nu skall jag tjata om min älskade stenålder igen,var det någon som såg på vetenskapens värld i måndags? ni vet programmet om Ötzi mumien från yngre stenåldern ashäftigt program! om någon missade det så gick tyvärr reprisen i Torsdags Alltså fatta kläderna fanns kvar långbågen fanns kvar den övriga utrustningen fanns kvar man borde helt klart göra en kampanj som utspelar sig på den här tiden ,fast jag vet inte vad den skulle handla om. Sen hade jag en tanke om att man kunde göra en kampanj där spelarna deltog i caesars fältåg.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Nu skall jag tjata om min älskade stenålder igen,var det någon som såg på vetenskapens värld i måndags? ni vet programmet om Ötzi mumien från yngre stenåldern ashäftigt program! om någon missade det så gick tyvärr reprisen i Torsdags Alltså fatta kläderna fanns kvar långbågen fanns kvar den övriga utrustningen fanns kvar man borde helt klart göra en kampanj som utspelar sig på den här tiden ,fast jag vet inte vad den skulle handla om. Sen hade jag en tanke om att man kunde göra en kampanj där spelarna deltog i caesars fältåg.<p><hr></blockquote><p>Jag såg programet. Ytterrst intressant! Det faktum att han dessutom hade en koppar yxa gjorde att de tror att man bronsålder kom tidigare än de trott före detta fyndet.

/Honken!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vet ni vad JAG skulle vilja spela i för värld?

Ämnet är väl rätt självförklarande..

Något jag funderat över, och velat spela är i en miljö liknande det gamla Afrika! Vet inte vilket år direkt som Zulu och dom var aktiva, men det skulle vara rejält läckert..

Allra helst med gudar och mytologi som en viktig del i det hela.. Släng in några talande djur också! (För dom som kan lyssna vill säga..)

Någon annan som får abstinens av den idén? /images/icons/wink.gif


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
fälttåg

Sen hade jag en tanke om att man kunde göra en kampanj där spelarna deltog i caesars fältåg.
Låter intressant faktist...



/Boboliwsy
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Re: fälttåg

>Sen hade jag en tanke om att man kunde göra en kampanj där >spelarna deltog i caesars fältåg.

Ball! Få spö av galler!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Året är...

Året är 50 f. Kr. och hela Gallien är ockuperat av Romarna. Hela Gallien? Nej! En liten by...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Tja, vad sägs om en värld där människan fortfarande befinner sig på stenåldersnivå då en annan ras (inte människor) kommer från en annan kontinent och börjar kolonisera deras land.
Lite grand av vad som skedde med Mayaindianerna eller Inkaindianerna, fast i detta fallet så skulle det eventuellt röra sig om en icke-mänsklig ras. Det är bara en ide.

En kampanj satt i det forntida romarriket är något jag starkt övervägt, särskilt efter en rad med dokumentärer på Discovery Channel och andra källor till inspiration.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Har ni..

Har ni kollat "Trolldycken" på foxtail.nu? /images/icons/laugh.gif

Kelter är mitt favoritfolk!


/Arvidos, stammar från Valonerna. /images/icons/laugh.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Oh yeah..

Får lägga med det som en alternativ värld till mitt rollspel.. Om det någonsin blir klart.. Jag saknar rätt mycket motivation för tillfället.. /images/icons/frown.gif


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Animera Lik-Stenålder

Tänk då vad forskare i en Fantasy värd där Nekromaniker existerar kan göra...
Animera lik Okej nu börjar vi
Forskaren: "Vad var din sista måltid ?" Liket: "grönsaks stuvning med skivad Mammut"
Forskare: "och i grönsakstuvningen hur många gram moröter ska det vara ?" Liket: "5 gr en hel mammut skivad"
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,876
Location
Barcelona
<Lite kortare titel>

<I>Någon annan som får abstinens av den idén?</I>

Jajamen. Jag har varit hyfsat fascinerad av afrikansk stamkultur sedan jag läste en skönlitterär bok om upprorskrigen i Kenya efter andra världskriget. Så, du har likar.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Re: fälttåg

Och bli slaktad av Germaner i den där skogen vad den nu heter.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Re: <Lite kortare titel>

Personligen gillar jag dr Stanleys i mörkaste Afrika och Emin pasha de utspelar sig i en intressant miljö vore kanske en ide , att spela vita erövrare menar jag.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Kan inte hålla mig

Jag måste faktiskt anmärka på en liten sak. Långbåge, jag vet att skotten på tv programet sa det också. Men långbågen uppfanns inte förrän på medeltiden.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,876
Location
Barcelona
Re: <Lite kortare titel>

Vita erövrare eller infödingar, och så ska de slåss mot varandra.

Men jag tror att Arvidos tänkte sig ett rollspel i en epok, där den europeiska kolonisationen inte hade kommit gigång på allvar, och det skulle jag även personligen tycka bäst om.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jepp, just vad jag skulle säga..

Japp, jag tänker på uråldrig tid! Kanske inte ens i vår värld, utan i fantasy-värld? Och som sagt, gärna stor inblandning av mystik och gudakraft. Talande djur, oså.. Magin ÄR naturen.

Kanske både bushmän och några civiliserade zulu/babylonier.. (Vad är det för likhet på dom kanske ni undrar?
Svar: Båda är gröna i Civilization! /images/icons/laugh.gif)


Jag tror jag ska utveckla detta till min alternativ värld till mitt rollspel..
Dom världar jag tror jag ska utveckla:

§ Vanlig fantasy (Visst är alla trötta på det, men jag vill
ha ett vanligt fantasy-spel. Och några
ovanliga.. Lite extra mystik dock.)

§ Uråldrigt Afrika

§ Kanske ånga/krut-tid och ett skymmningshemsliknande waterworld oxå? (I samma värld. Alternativ framtid.)




Ojoj, kanske lite FÖR ambitiöst.. Nåja, extravärldarna blir mest som "moduler". Föresten Dnalor, du kallade ju din genre "steampunk" i brist på annat.. Vad sägs om Ånga/Krut? (Jag gillar det! /images/icons/smile.gif)



/Arvidos är ovanligt ambitiös nu! Tråkigt bara att
det är så jobbigt att förverkliga allt.. /images/icons/frown.gif
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Är en ide, hur som helst så bör det röra sig om en ras som inte är så lik människor.
ödlemänniskor får mig i och för sig att tänka på serien V, men det är ju lite skillnad om det ska röra sig om stenåldersmiljö :)


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top