NYHET Stealing Stories for the Devil på Kickstarter

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Är det någon som backat eller funderat på att backa det HÄR rollspelet? Några reflektioner kring pitchen/regler/skaparna?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag älskar hur weird det verkar vara. Men jag har inte varit nöjd med reglerna i ett Monte Cook spel sedan D&D. Liksom MCWOD är balls to the wall amazing men jag hatar systemet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Jag har backat på PDF-nivå för att temat intresserar mig och det verkar estetiskt tilltalande. Jag tror inte att jag kommer att gilla det – "zero prep" är typ raka motsatsen till vad jag vill ha – men jag är lite nyfiken på hur lösningarna ser ut och så.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag älskar hur weird det verkar vara. Men jag har inte varit nöjd med reglerna i ett Monte Cook spel sedan D&D. Liksom MCWOD är balls to the wall amazing men jag hatar systemet.
Nej, jag är också lite fundersam över regelverken. Ser jag på tidigare spel från Monte Cook så känns det som alldeles för reglertungt för att det skall passa mig.

Jag har backat på PDF-nivå för att temat intresserar mig och det verkar estetiskt tilltalande. Jag tror inte att jag kommer att gilla det – "zero prep" är typ raka motsatsen till vad jag vill ha – men jag är lite nyfiken på hur lösningarna ser ut och så.
Jag var också inne på PDF-nivån, men sen såg jag att det var fysiska kort etc och då blev jag osäker på om PDF räcker. Fast samtidigt så är jag främst ute efter att läsa och då spelar det kanske ingen roll.

(och nu inser jag såklart det uppenbara i att jag inte skall lägga pengar på fler rollspelsprodukter som ändå hamnar på hög) :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Jag var också inne på PDF-nivån, men sen såg jag att det var fysiska kort etc och då blev jag osäker på om PDF räcker. Fast samtidigt så är jag främst ute efter att läsa och då spelar det kanske ingen roll.
Jag ställde frågan huruvida de planerat att göra korten tillgängliga senare, men fick inget svar. Gissar att de vill att så många som möjligt backar på fysisk bok-nivå och därmed inte vill svara "ja".

Och i likhet med dig ska jag ju ändå framför allt läsa spelet…

(och nu inser jag såklart det uppenbara i att jag inte skall lägga pengar på fler rollspelsprodukter som ändå hamnar på hög) :)
Well, jag försöker åtminstone begränsa mig i hur stora mina fysiska högar blir. Mina digitala har jag gett upp hoppet om… =)
 
Top