Nekromanti Statusuppdatering 21 augusti

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Diselretronovellan Dusk and Dawn är färdigskriven och ligger just nu hos två testläsare. Min första artikel till retro-Drakar och Demoner finns hos Fenix och publiceras strax efter det att själva spelet är ute i butikerna. Jag har börjat jobba på novellan The Forest som är en prequel till Dusk and Dawn. Så saker och ting har börjat röra på sig efter en lång stiltje.

zonk

muterad
Fint å höra att saker är i rörelse! Man får ta det lite piano när man varit utsliten bara..

Mekanurg

zonk;n194114 said:
Fint å höra att saker är i rörelse! Man får ta det lite piano när man varit utsliten bara..
Jepp, så de mest ambitiösa spelprojekt jag kan tänka mig för den här hösten skulle vara en eller annan Fenix-artikel.

Mekanurg

Äventyret börjar:

Late morning sunlight fell through a porthole and made a bright oval on the wardroom table. I put my cup of mulled wine there and started setting my peg-board for a game of solitaire. The off-duty officers at nearby tables pretended, as usual, that I was not around.

Suddenly the sunlight roundel started moving forwards. The Hunter was turning starboard. Unexpected, because she had maintained a steady rimward course after leaving the Archipelago and I knew that the stretch of ocean between the home islands and our destination on the Rim coast was empty.