Nekromanti Star Trek fanfilmer/serier

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Kollade Wikipedias lista över Star Trek fanproduktioner och upptäckte att det fanns ganska många. Hur välgjorda är dom och är det någon särskild som är värd att se?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Jag har sett Star Trek Continues, som är rätt OK. De spelar förstås bara på säkra kort, genom att hålla sig väldigt nära teman (och i vissa fall karaktärer) som redan gjorts i TOS.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Har inte sätt några sådana filmer har jag för mig. Vad jag dock har sätt är en parodi film.

En Finsk kille och hans 4 kompisar började göra kortfilmers parodier på Star Trek runt 1992, kortfilmer som de kallade för "Star Wreck". Vet inte om jag har sätt de dock.

Vad jag har sätt däremot är en full längs filmen som de gjorde, en uppföljare till kortfilmerna (kommer inte ihåg hur sammanhängande kortfilmerna är med varandra och filmen). 1998 så började han, hans 4 kompisar, några dussin bekanta, och några hundra Fans från internet, att skapa denna filmen. Sju år senare, 2005, så stod filmen "Star Wreck: In the Pirkinning" redo för att ses. Såg den ju inte förän många år senare (på youtube), men så långt som jag minns så tyckte jag den var helt ok.

Filmen finna att ses i DVD format (från en 10 år sedan). Den ska tydligen också finnas i en nyare Remastered 10-års jubileums version som ska ha kommit ut 2015. Men orginal internet versionen går att tittas på gratis på nätet också (creative commons typ av licens).

Här är youtube länken till filmen från deras egna youtube sida (länkar den nedan också för snabbkoll), och den ska också gå att ladda ner från Archive.org också. Filmen är på Finska dock, så subtitles behövs för de som inte talar Finska. På youtube vet jag att Engelska är redan hårdkodat in i bilden, men de har också en hel del valbara subtitles i youtubes subtitle system. Den på Archive vet jag dock inte om den har subtitles (kört slut på mitt internet, så snubblar fram på en 20kb i hastighets internet just nu... XD ).

Dock så ska DVD se bättre ut än vad Internet versionerna gör (omgjord grafik på vissa delar tydligen), och jag kan tänka mig att den remastrade versionen också ser bättre ut (antagligen i alla fall... om inget annat så har de väl tagit upp den till en 720p eller 1080p eller något gissar jag på).

Det är samma personer som har gjort Star Wreck grejerna, som har gjort "Iron Sky" filmerna också.

 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Länge sedan jag såg Star Wrek-filmen. Minns den som okej men inte mer. Har även för mig att den är inte heller en renodlad Star Trek-parodi utan att den även knyter av till t.ex. Babylon 5.
 
Top