Nekromanti [Spooiler] Kronokratisk sömn 1000+ år

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
En del av min pågående kampanj bygger på att några Kronokater från det forntida Danarth har legat i dvala i ca 4000-5000 år i väntan på nästkommande Mörker.
Funderar nu på hur en ritual eller någon form av artefakt skulle kunna få detta att fungera.

En ritual med effekten Tidsflykt och Provosorisera men en magnitud 10+.
Funderar även på unik sarkofag byggd av bitar från en tidsmonolit.

Men även med tiden kraftigt inbromsad så skulle de troligen behöva ligga i någon konstgjord koma för att inte dö av törst och hunger.
En automatiserad dosering med Silverört skulle ju kunna fungera i en kort tid men någon form av biotropisk effekt kanske är bättre?

Någon som har lite idéer?

Tanken är att Kronokater haft en plan på hur de ska bliv väckta i god tid av för att för att kunna förbered världen för nästa Mörker men att deras plan blivit saboterade.
 

Deckard

Veteran
Joined
24 Feb 2014
Messages
95
Det finns en speciell egenskap som gör att man kan leva på magi och därmed inte behöver äta och dricka. Finns under "övernaturliga egenskaper" i spelarens bok (förutsatt att vi snackar Eon III). Du skulle helt enkelt kunna säga att dessa magiker har denna övernaturliga egenskap. Det är nummer 36 på sidan 46 jag tänker på, "kraft från väven"; jag tror den är precis vad du letar efter!
WhiteWolf said:
Denna finns med i Eon 4 också i någon lista för RP-skapande.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Nomotropisk effekt:

Stasis, magnutud absurdum. Varaktighet permanent.

Försätter magikern i en magisk stasis, magikern omsluts av en nomotropisk bubbla och magikern blir under varaktigheten låst, statiskt och konstant. Om bubblan får en extraskada bryts stasis och magikern blir åter igen fri att agera. Effekten bör kombineras med en annan aspekt exempelvis kronotropi för att kunna avslutas. Utan detta förblir magikern i stasis tills dess någon bryter denna stasis.

Kanske?
 
Top