Nekromanti Spoilers! Symbar - Mlekredskap moder

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Fick betan igår. Skummade igenom den och det verkar lovande. Ser ut att kunna bli en stökig resa. Vad är erat första intryck?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag har ju läst den några gånger och håller med om att det kan bli en stökig och väldigt dödlig resa. Det är många "rörliga delar" med de olika aktörernas agendor, händelser, historia, m.m. Men får man till det som SL kommer det att bli fullständigt episkt. Att det finns ett stort djup i Symbaroum har stått klart sedan grundreglerna kom ut, men här blir det extremt tydligt. Om man som jag gillar intriger och motstridiga agendor finns det en mängd sådana i äventyret.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Håller med. Jag har ju också korrläst den men inte hunnit titta på betan än så det ska bli intressant. Min stora grej inför spelstart är att dra upp riktlinjer för något slags skuggspel för grupperingarna i Symbar (och ragga skuggspelare) - jag är väldigt sugen på att inte styra dem som SL utan hitta någon modell för att få till oberoende strategiska beslut, samtidigt som jag som SL så klart fortfarande kontrollerar aktörerna när de väl springer på RPna.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Går det att ändra rubriken? Korrekturläsaren i mig får spunk av den autokorrigeringen, som jag antar att det är.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Bifur;n333790 said:
Min stora grej inför spelstart är att dra upp riktlinjer för något slags skuggspel för grupperingarna i Symbar (och ragga skuggspelare) - jag är väldigt sugen på att inte styra dem som SL utan hitta någon modell för att få till oberoende strategiska beslut, samtidigt som jag som SL så klart fortfarande kontrollerar aktörerna när de väl springer på RPna.
Hjälper gärna till som skugga om det inte är alltför tidskrävande.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Rangertheman;n333797 said:
Går det att ändra rubriken? Korrekturläsaren i mig får spunk av den autokorrigeringen, som jag antar att det är.
Jag försökte. Men lyckades inte.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Henke;n333801 said:
Hjälper gärna till som skugga om det inte är alltför tidskrävande.
Tack. Jag ska annonsera här när jag väl satt ihop mina regler.

Det ska nog kräva ganska lite av skuggorna. Några strategiska beslut som punkt A eller B först eller kanske dela på styrkorna? Kanske något val kring vilka fiender som är prio? Valen ska ändå kunna modifieras av mig vid spelbordet. Däremot ska man nog inte ha läst boken innan :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Bifur;n333805 said:
Tack. Jag ska annonsera här när jag väl satt ihop mina regler.

Det ska nog kräva ganska lite av skuggorna. Några strategiska beslut som punkt A eller B först eller kanske dela på styrkorna? Kanske något val kring vilka fiender som är prio? Valen ska ändå kunna modifieras av mig vid spelbordet. Däremot ska man nog inte ha läst boken innan :)
Det där sista kan nog bli tufft för egen del :)
 
Top