Speltimmen v45–46 2022

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag har spelat mer Slipways idag. Det som motverkar dess beroendeframkallande effekt är att det är… svårt. För mig som är dålig på sånt här, iaf. Jag har inga större problem att ta mig igenom en omgång, men jag lyckas inte få de tre stjärnor (av fem) som krävs för att låsa upp spelets kampanjläge. Jag är för dålig på att se smarta kombinationer, och upplever att det givet de startlägen jag får typ är "omöjligt" att göra vettiga start-drag framför allt om man ska ta hänsyn ett par drag framåt. Inte så att jag inte förstår vad jag kommer att behöva, men jag hittar inga start-drag som inte leder till senare-drag som jag inte kan göra för att de planeter som behövs saknas. Det är oerhört frustrerande; att man inte kan savescumma gör ju mest att jag idag startat om spelet fem gånger efter att ha spelat 30+ minuter av flera omgångar.

Det känns väldigt svårt att liksom hämta ikapp när man väl är inne i en dödsspiral – råkar man göra fel val så ligger det och suger ut ens poäng och pengar alla efterkommande rundor.
 
Top