Nekromanti Speltimmen v. 21-22

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
I Kranks bortavaro gör jag som annan formuit och följer gott exempel. Den är tråden gäller för två veckor.
Veckans speltråd! Krank skriver såhär i sina trådstarter:

Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag bidrar! :)

Jag har spelat Subnautica.

Ett survival/explorer/fishtank-spel. Du spelar en ensam överlevare som har kraschat ditt rymdskepp i en vattenfylld, enorm krater på en främmande planet. Nu är det upp till dig att samla resurser för att överleva samtidigt som du ska låta bli att bli uppäten av vattenaliens, utforska din nya omgivning och ta reda på varför ditt rymdskepp kraschade.

Suveränt snyggt gjort! Miljöerna och grafiken är superfrän och den största behållningen av spelet är nog att bara röra sig runt i de olika undervattensmiljöerna och kika vad som finns. Det finns en storyline men den blir rätt sekundär när du hela tiden upptäcker nya biomer som måste undersökas.

Lite bökigt med styrning ibland men det var överkomligt. Resurssamlandet gjorde att man tappade lite fart men det var också rätt okej i det stora hela.

I korthet så tyckte jag att det var ett supersnyggt spel, har inte utforskat nog med storyn än för att han någon annan åsikt än att det är nått fuffens på gång på den här planeten, surprise, surprise. Kul spel!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,549
Location
Rissne
v21 spelade jag Final Fantasy IX upp till en timme. Jag har klarat det tidigare, men inte på PC tror jag. Det är helt klart ett av mina favvo-final fantasyspel. Mycket sött, mycket trevligt. Jag körde med Moguri-modden, som ger bakgrundstexturer som är helt orimligt snyggt uppskalade via något slags neuralt nätverk-magi.

BETYG: 95
 
Top