Nekromanti Spelmakare sökes

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Megaton Games håller på med flera egna projekt (bl.a. Age of Adventure och QuestCore) men letar även efter fler rollspelsprodukter att publicera - främst på engelska.

Du skriver spelet och gör grundmaterialet - Megaton Games hjälper till med logotyp, grafisk form, marknadsföring, webbshop (egen och DriveThruRPG), enklare hemsida, proffs-pdf:er för nedladdning/print-on-demand. Dessutom har vi bra kontakt med flera illustratörer och en redaktör/editor (som skrivit för TSR/Wizards/Paizo) om du behöver hjälp med det.

Svara i tråden eller skicka PM om du har frågor!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Nu är det inte just för närvarande superaktuellt, men hur ser det ut på den "inre marknaden" - F-skattsedel, kontrakt med Bokrondellen för distribution till svenska boklådor, etc?

Print-on-demandtrycket, är det publit, vulcan, lulu eller något helt annat?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
krank said:
Nu är det inte just för närvarande superaktuellt, men hur ser det ut på den "inre marknaden" - F-skattsedel, kontrakt med Bokrondellen för distribution till svenska boklådor, etc?

Print-on-demandtrycket, är det publit, vulcan, lulu eller något helt annat?
Jag siktar just nu på den engelskspråkiga PDF-marknaden - jag tror den svenska marknaden är för liten egentligen men om rätt spel dyker upp så tror jag Publit är rätt kanal (såvitt jag kan bedöma i alla fall).
Om man verkligen vill satsa på ett tryckt svenskt spel tror jag man bör trycka en upplaga och få bra distribution - men ändå inte räkna med att tjäna några pengar.
DriveThru har även POD som jag tycker verkar ok så det skall jag köra för engelska spel (men har inte testat själv).

PS. Och bokrondellen verkar ju vara ett självklart val om man skall ge ut något svenskt.

PPS. Tar gärna ta emot tips om kanaler för att marknadsföra och sälja spel.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Är det någon särskild stil eller genre på spel som ni helst vill förknippa er med eller som ni definitivt vill undvika?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Rymdhamster said:
Är det någon särskild stil eller genre på spel som ni helst vill förknippa er med eller som ni definitivt vill undvika?
Det enda jag kommer på just nu är att det är onödigt att göra ytterligare ett skräckspel som utspelar sig i 1890-talet iom att det är så nischat.

Edit
Sedan skall jag nog sätta alla externa spel under en speciell "label" så att det skiljs lite från de egna grejerna... kanske "Selected by" eller "Special Selection". Typ.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Jag antar att den rimliga frågan är: vad får du ut av dealen? Jag tänker att det knappast kan röra sig om så mycket pengar, och såvitt jag kan förstå har Megaton hittills producerat några namnlistor så det rör sig troligen inte heller om att du redan har en stadig cashflow och nu bara vill hjälpa okända förmågor på traven. Så förutom att det skulle stå "selected by Caligo" på spelet, vad skulle det innebära för mig om vi skulle samarbeta?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Olav said:
Jag antar att den rimliga frågan är: vad får du ut av dealen? Jag tänker att det knappast kan röra sig om så mycket pengar, och såvitt jag kan förstå har Megaton hittills producerat några namnlistor så det rör sig troligen inte heller om att du redan har en stadig cashflow och nu bara vill hjälpa okända förmågor på traven. Så förutom att det skulle stå "selected by Caligo" på spelet, vad skulle det innebära för mig om vi skulle samarbeta?
Jag/Megaton games tar en del av intäkterna av varje såld produkt. Nu handlar det ju om rollspel så varje produkt kanske inte drar in så mycket pengar men genom att ha många bra rollspelprodukter så kommer det nog att funka.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Olav said:
Jag antar att den rimliga frågan är: vad får du ut av dealen?
Det viktigaste är ju faktiskt att jag gillar spel och skulle vilja se fler spel ges ut - hade jag velat tjäna massa pengar satsar jag nog inte på rollspel.

(Nu svarar jag på samma inlägg två gånger men detta svar var väl på ett mer personligt plan...)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Får man fråga vad det är för illustratörer ni har tillgång till? Eller rättare sagt: finns det några exempel på deras arbete online man kan titta på och vad kan de tänkas kosta att anlita?
 
Top