Nekromanti Spellovet! Jag ska eventuellt arra något

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Dottern har ju lov vecka 44, och det vore ju kul att dra ihop något event för henne och hennes kompisar. Jag håller på att höra mig för om medarrangör här uppe, så vi får se vad jag får ihop.

Kan jag arra det genom föreningen? Isf kan jag få en spellovslåda med massa göttigt och användbart skeppad hit, nämligen :) Föreningen kan bara få en sån låda, men jag har inte hört några andra initiativ inom föreningen, så jag tar gärna dibs på den om jag lyckas knyta ihop något evenemang här.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
5 veckor kvar, tycker att om ingen sagt nåt på en vecka eller så, så är det bara att köra?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag är ordförande i förningen och jag ska förankra det här i styrelsen men om ingen annan kommer med ett förslag på vad de skulle vilja arra den veckan så tycker jag du gott kan ta klirrpåsen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Som kassör i föreningen ser jag inga problem med det, tycker bara det är kul om föreningen kan hjälpa till.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
En jäkla massa o-rollspel, mest. Bezzerwisser, nåt datorspel, totebags, broschyrer, nån bok om e-sport... Det var en massa stuff. Men det viktiga är att den innehåller en HT-box, en handbok om att marknadsföra event och en broschyr om att starta förening. Det är bra grejer om en vill få ungar att starta rollspelsförening :D
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker det låter som en superbra idé! Och ställer mig såklart bakom att föreningen stöttar! <3
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Björn: Du har föreningens styrelse med dig, så du är fri att fixa spellådan.
OM det är något du behöver hjälp med så är det bara att höra av sig så ska vi se vad vi kan göra.

Lycka till och hoppas du värvar många till vår fina hobby
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag jagar fortfarande medarrangör, så just nu är allt på lite lösa grunder. Vi får se vad det blir av det :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Såhärva:

- 23 barn är schemalagda på fritidsavdelningen under den tänkta dagen. Mitt arrangemang kommer att vara ca kl13-14 och naturligtvis frivilligt. Jag misstänker att 10-15st kommer att delta.

- Jag fick hem spellovslådan idag. Den innehåller i princip ingenting som är användbart för rollspel med 7-åringar MEN den innehåller bland annat ett brädspel om pingviner som ska hitta fisk (... och knuffa varandra, tror jag?). Det tänkte jag ge till fritidsgården. Den innehåller också Fria Ligans Nils Gulliksson-bok. Funderar på att kanske göra något med den på ett framtida Grottröj.

Resten av prylarna kommer jag nog ge bort på olika sätt inom olika Sverok-sammanhang. Förutom Hjältarnas Tid. Den tänker jag troligtvis behålla :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Förresten. Är det någon i föreningen som vill ha redeem-koder till spel på Steam? Jag har fått koder till följande spel:
- Cities Skylines (guuuuud vad jag vill spela det här, men det kommer aldrig bli av så det är bättre att någon annan tar den koden)
- Scalpers - Turtle and the Moonshine Gang (vet inte vad det handlar om, eftersom beskrivningen som medföljer beskriver Crusader Kings II)
- ???? - Ett spel som det inte står något namn på, men det är utgivet av Might and Delight och handlar om en grabb som heter Kurt och har blivit strandsatt på en underlig planet. Någon form av pussel och äventyr, tror jag.
- The Hunter Classic. En spelar en människa som jagar djur.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Suttit och preppat ikväll! Imorgon kl 9 ska jag spelleda för ett gäng (oklart hur många som vill) sjuåringar.

Fritidset har fått brädspelet om pingvinerna. Det uppskattades väldigt, även om de inte hunnit testa det än :)

Det här kommer bli skitbra!






Men... de där steam-spelen. Ingen som är intresserad av dem?
 

Attachments

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Det blev två grupper á fem barn (plus en fritidspedagog i andra gruppen). Fantastiskt kul! Första gruppen var alla de som själva tog initiativ och ville vara med, så fem viljestarka individer. Spelledarstilen var av nöd "embrace the chaos" :D Andra gruppen var mycket mer tillbakadragen. Det var barn som var nyfikna, men inte riktigt visste vad de ville göra. De hade kul, men det var klurigare att spelleda dem.

Fem d20 av fem möjliga! Would do again!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Förresten har Föreningen WRNU även sponsrat byföreningens lotteri i Roknäs utanför Piteå. Vi har bidragit med tre priser (Bezzerwisser och två mini-varianter av samma spel, med frågor ur en enda kategori vardera). Grejerna ingick i spellovslådan och jag hoppas att de finner ett hem hos någon som faktiskt gillar frågesport :)
 
Top