Nekromanti Spelledare och spelare sökes för spel på distans...

ManU77

Veteran
Joined
27 Nov 2013
Messages
63
Jag letar med ljus och lykta efter spelare och spelledare till Dungeons & Dragons Next, när det kommer ut. Jag misstänker att det blir svårt att hitta en spelgrupp i det lilla samhälle jag bor i, så därför är det spel på distans som gäller (med hjälp av Skype eller liknande tjänster).

Skulle även vara intresserad av att spela andra versioner av D&D (utom 4th ed), i alla fall innan Next kommer.

Målet är att hitta en grupp med seriösa spelare och spelledare som försöker spela kanske en gång i veckan eller i alla fall ett par gånger i månaden.

Är ni spelsugna, hör av er!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,481
Hej,

Jag håller på att köra Pathfinder kampanjen Way of the wicked över skype just nu med spelare rekryterade från forumet. Vi spelar varje onsdag vid 18.00. Spelarna är på level 9 nu och i slutet av andra delen (av fem) i kampanjen vilket är ett bra ställe att hoppa in i kampanjen.

Här är krönika tråden där vi skrivit om vad som har hänt hittills i kampanjen: https://www.rollspel.nu/threads/636...ful Evil kampanj så är du mer än välkommen :)
 

ManU77

Veteran
Joined
27 Nov 2013
Messages
63
Det finns några logistiska problem med detta... dels jobbar jag ibland på onsdagar (och när jag jobbar så jobbar jag dygn, vilket innebär att det inte funkar att spela de dagar jag jobbar), dels har jag ungar som inte hunnit gå och lägga sig än kl 18, så OM jag inte jobbar själv men min sambo gör det har jag begränsad möjlighet att spela redan kl 18 (de har lagt sig och förhoppningsvis somnat till ca 20... är sambon hemma är detta inget problem, för då tar hon hand om läggning av ungar), dels har jag aldrig spelat Pathfinder (dock har jag spelat rätt ordentligt mycket D&D 3.5, vilket ska vara rätt likt har jag hört), dels har jag aldrig spelat en Evil-kampanj så det känns lite... ovant.

Om dessa problem går att leva med och lösa på något sätt kan jag vara intresserad... i alla fall att göra ett försök.

Har ni tänkt spela någon D&D Next-kampanj så småningom? Kanske en Good-kampanj? :) Jag skulle vara väldigt intresserad av att spela det framöver, men med förbehållet att man inte störs av de omständigheter jag skrev om tidigare. Man kan t ex inte helt säkert spela samma kväll varje vecka, men ett tillfälle per vecka borde absolut gå att hitta.

Jag skulle också, under rätt förutsättningar, kunna spelleda en grupp. Dock brukar jag tröttna på det i längden, vilket gör det mer lämpat att jag spelar än spelleder.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,481
Det finns tyvärr inga möjligheter att flytta dagen som vi spelar på, att få ihop så många scheman som vi har gjort här har lämnat det som den enda fungerande dagen tyvärr. Vi skulle däremot säkert kunna flytta fram spelet till 19.00 eller 19.30.

Pathfinder är 3.5 eller i alla fall så nära att har du spelat 3.5 kommer du inte ha några problem att komma in i det. Att spela en ond kampanj är inte särskilt annorlunda från att spela en god kampanj förutom för delarna där man försöker bli Sauron, torterar fångar och bränner ner städer :D Det är lawful evil det handlar om så inget random mördande heller.

Den här kampanjen kommer fortsätta ett bra tag framåt så det finns inga planer att köra något efter detta i dagsläget.
 
Top