Spela Trophy Dark med mig

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Jag letar spelare till en- eller tvågångssessioner av rollspelet Trophy Dark. Det spelar ingen roll om du är väldigt van eller om du är nybörjare. Spelet är enkelt och vi ser till att vara inkluderande mot varandra.

Trophy är ett samberättarspel med mörkt fantasytema. Det är regellätt men samtidigt ganska hårt strukturerat.
Syftet med spelet är att uppleva berättelsen om den sista tiden i livet för ett antal personer som begett sig ut på en desperat jakt efter något som kan rädda dem, en jakt som leder dem djupt in i en miljö som inte vill ha dem där. Poängen och behållningen med spelet är att tillsammans upptäcka vad som sker där och hur omgivningen bryter ned karaktärerna. Tänk roadside picnic/stalker och annihialation.

Tonen i sjävla berättelsen är mörk, uppgiven och hjälplös och det krävs att du som spelare vill försöka bidra till detta. Däremot håller vi tonen i själva gruppen på en opretantiös nivå och det finns absolut utrymme för viss lättsamhet.

Regelmässigt så går jag igenom allt som behövs i början, det är ett mycket enkelt spel och du som spelare behöver inte memorera några regler. Karaktärerna består av en stat, ett par färdigheter samt stödord och frön som vi spinner vidare på under spelet och allt ryms på ett visitkort.

Det är som sagt var ett spel med tydlig metastruktur och en hel del styrt samberättande. Om du är sugen på en öppen värld så är det fel spel :)

Jag kör alltid med några säkerhetsverktyg för att du som spelare ska känna att du inte är med om något som känns fel. Säkerhetsverktygens varande är odiskutabla, gillar du inte sånt så är jag inte spelledaren för dig.

Jag tänker mig en tretimmarssession alternativt två tvåtimmarssessioner.

Vi kör på discord och roll20.

Någon intresserad? :)
 
Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Eventuellt intresserad! Jag vill hemskt gärna testa spelet, men har häcken full under sommaren. Men jag skriver upp intresse och hoppas jag kan!
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Testar gärna, väntar på Gold och Loom.
Vilket scenario ska vi spela?
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Ojämna veckor är jag ganska flexibel. Sen börjar ju semestern vid midsommar och därefter blir det lite knivigare.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Jag kan vardagkvällar efter 20 nångång. Varannan tisdag är upptagen (jämna veckor). Och fredagar är det såklart fredagsmys som gäller. Och under semestern blir det svårt att få ihop tid för mig också.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Jag kan vardagkvällar efter 20 nångång. Varannan tisdag är upptagen (jämna veckor). Och fredagar är det såklart fredagsmys som gäller. Och under semestern blir det svårt att få ihop tid för mig också.
Ungefär så här gäller för mig också.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Okej, så någon mån eller tisdag ojämna veckor efter 20? Skulle det funka för alla?
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Det mesta funkar från 19.00 för mig utom måndagar från 20.00.

Den 23:e ska funka 🎲
 
Top