Nekromanti Spela rollspel i Magic The Gatherings världar?

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Jo, jag spelar Magic, och har funderat lite granna, hur skulle Magic The Gatherings ''planes'' eller världar som rollspels världar ?

t.ex Mirrodin, världen som består av metall och stål? Gräset är vasst som rakblad, växterna går inte att plocka, på åkrarna plöjer stora robotar.

Nog för att jag vet att Wizards Of The Coast äger Magic, men vad skulle ni allmänt tycka om t.ex Mirrodin som spel värld?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Många av dem skulle fungera alldeles utmärkt. Just Mirrodin är väl inte en personlig favorit ur ett setting-perspektiv (även om det är originellt och skulle vara rätt för ganska många), men t.ex. Ravnica skulle vara rätt amazing, eller Mishra och Urza-grejjerna, eller för den delen Arabian Nights (som för all del inte är Magic ursprungligen). Det finns nästan så många potentiellt bra spelvärldar i Magic att de inte går att räkna!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ravnica är min favvo ockdå. Bara kortbilderna därifrån ger supermycket inspiration.

Sedan gillar jag Urzas saga som började med Weatherlight. Coola karaktärer indeed. Ävan Innistad har mycket charm, inte så mycket i världen som i storyn.
 

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Min personliga favorit är väl Lorwyn och Shadowmoor, för att den har den klassiska ''High fantasyn'' med älvor,troll,merfolks och dyl.

Jag skulle nog kunna tänkna mig att försöka konvertera lite monster och världar från Magic till DnD.. eller DoD för den delen..
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Ice Age block! Älska thallids och Lim-Dul!
'

Edit, jaja, de var viss fallen empires.
 
Top