Nekromanti Spel med wasteland-tema

St. Brunibald

Veteran
Joined
30 Jan 2009
Messages
41
Hej gott folk. Hade här tänkt kolla intresset för ett eventuellt klassiskt forumrollspel med sci-fi wasteland tema. Har inte tänkt mig någon direkt övergripande story annat än följande:

Spelet utspelar sig på en planet någonstans i rymden, långt borta från Jorden. Civilisationen på denna planet gick under för en väldans massa tid sedan, antagligen på grund av ett eller flera storskaliga krig (ingen vet och ingen bryr sig), och den en gång grönskande världen förvandlades till ett dött ödeland. Människor lever antingen på resande fot eller i/runt omkring de olika bosättningarna som dykt upp här och där. Det finns inga länder eller större organisationer kvar i världen, och bosättningarna styrs av handelsmän eller brottslingar eller både och.

Det finns mutanter, men mutationerna är inte som i x-men utan rör sig snarare om ökad anpassning till omgivningen. Mutanterna ute i ödemarkerna har stor resistans mot solljus och värme och är kanske begåvade med tjock hud, etc. Inga blixtrande händer eller chockvågor från pannorna.

Den teknologiska nivån är en fin blandning av allt från medeltida pilbågar till högteknlogiska flygande fordon. Om man har turen att hitta något från förr som fortfarande fungerar och dessutom harmodet att trycka på knappen som får det att starta så är chansen stor att man lyckats få tag i en del fina grejer. Chansen är förståss ofta lika stor att föremålet exploderar i ens ansikte, så visst blir de flesta avskräckta.

Känslan jag eftersträvar är en blandning av Fallout, Mad Max, Det mörka tornet (om man skippar det magiska och religiösa), Borderlands och liknande sådana verk.

Låter detta intressant? Kommentera gärna, och delta gärna så vi får lite trevligt spel!
 

Melrind

Veteran
Joined
18 Jul 2008
Messages
5
Kul att någon vill försöka starta ett äventyr tycker jag. Jag är absolut med om du fortfarande vill försöka att driva äventyret.
 
Top