Nekromanti Song of Ice and Fire

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Undrar om någon har läst fantasy böckerna av George R R Martin i serien Song of Ice and Fire. Är de värda att läsa och hur många böcker fins det i serien, är serien klar eller långt ifrån färdigskriven?

Fick ett tips av en kompis att dessa böcker kunde jämföras med David Eddings, stämmer det? Eddings böcker håller ju alltid bra klass (dock så har jag inte läst alla än)

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
En av mina kvinnliga vänner hävdar att det är det bästa hon har läst. Jag har dock inte kunnat verifiera om det påståendet stämmer in på mig själv också... Men hon har bra smak i övrigt, så det kan ligga något i det.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Jag vet att jag började läsa böckerna men tyckte inte att dom var så bra. Kan ju bara varit jag, vem vet.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Kinesen

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
9
Den serien är i mitt tycke en av de bästa som någonsin har skrivits. Handlingen är otroligt realistisk och är full med krig, förräderi, galenskap, grymhet, dueller, torneringar, incest, mod, död m.m.
Ta och läst böckerna, jag lovar att du kommer att tycka om dem.

För närvarande så har tre böcker kommit ut A Game of Thrones, A Clash of Kings och A Storm of Swords. Serien kommer att vara 6 böcker lång tror jag.

Böckerna är inte ett dugg likt Eddings, Martins böcker är mycket bättre. /images/icons/smile.gif
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"Undrar om någon har läst fantasy böckerna av George R R Martin i serien Song of Ice and Fire. Är de värda att läsa och hur många böcker fins det i serien, är serien klar eller långt ifrån färdigskriven?"

Jag har läst den. Den serien är klart värd att läsas. Det finns tre böcker utgivna, den är inte färdig
och jag vet inte hur många böcker det blir.

"Fick ett tips av en kompis att dessa böcker kunde jämföras med David Eddings, stämmer det? Eddings böcker håller ju alltid bra klass (dock så har jag inte läst alla än)"

Du borde inte jämnföra Eddings med Martin. Martin skriver bra böcker. /images/icons/smile.gif

Bela
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Martins böcker är bland det bästa jag läst i fantasyväg. Våld, grymhet, ädelmod, konspirationer, förräderi, överraskningar... Det är den typ av berättelse där man tänker att "den där snubben ska bli intressant att följa, han är ju viktig för handlingen - men vad fan?! Han dog!!!"). Martin låter inget vara självklart. man kan jämföra med Eddings - till Eddings klara nackdel! Martin påminner mera om Guy Gavriel Kay, Robin Hobb och Tad Williams.

http://www.algonet.se/~enda
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Konstaterande

Jag kommer att springa direkt till bokhandeln och inhandla George R R Martins fantasy serie. Att Martin skulle vara skickligare @n Eddings e bara positivt

Use the force!
Impressive, very impressive.
-Silverblade-
 
Top