Solo-rollspel

Mythic GME funkar väldigt bra. Det är, även om modulärt, ett väldigt stort regelverk som kan vara svårt att greppa. Det kan köras ihop med nästan vilket regelsystem somhelst

Jag skulle börja med ett specifikt spel med fokus på solo. Antingen börja med med Ironsworn för fantasy eller starforged för rymd. Across a thousand worlds är också bra solospel om gillar rymd.
D100 dungeon är också populärt solosystem.

Vill man ha ett stabilt men enklare Oracle än Mythic så kan man spana in Trey.

Det finns mycket bra därute på Drivethroughrpg ellet itch.io

Mythic GME funkar väldigt bra. Det är, även om modulärt, ett väldigt stort regelverk som kan vara svårt att greppa. Det kan köras ihop med nästan vilket regelsystem somhelst

Jag skulle börja med ett specifikt spel med fokus på solo. Antingen börja med med Ironsworn för fantasy eller starforged för rymd. Across a thousand worlds är också bra solospel om gillar rymd.
D100 dungeon är också populärt solosystem.

Vill man ha ett stabilt men enklare Oracle än Mythic så kan man spana in Trey.

Det finns mycket bra därute på Drivethroughrpg ellet itch.io
Låter intressant. Jag har spelat ”Ker nethalas ” och d100 Dungeon etc. Men de är bara Dungeon crawlers… visst hanterar de en viss ”itch” men jag vill spela renodlade rollspel solo. Trey ska kollas upp :). ”Across a thousand dead worlds” verkar ha en helt klart bra setting. Lite orolig att det påminner för mycket om en dungeon crawler bara…

Tror Trey kommer passa bra. Jag började själv med Mythic och hade inga problem. Det är kanske lite mycket bookkeeping för vissa men jag tycker det är lite najs. Är du sugen på att se Mythic i spel så finns det några YT som kör det.

Tror Trey kommer passa bra. Jag började själv med Mythic och hade inga problem. Det är kanske lite mycket bookkeeping för vissa men jag tycker det är lite najs. Är du sugen på att se Mythic i spel så finns det några YT som kör det.
Är appen bra på egen hand? Eller krävs boken?

Jag lekte lite med Ironsworn under pandemin, och även om jag snart märkte att solo-rollspel inte var riktigt min grej så funkade det bra (och anses väl vara en rätt stor titel i genren). Grundboken är också gratis som PDF, tror jag!

Back