Nekromanti Snygga tärningar

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Jag har ett svagt minne av att det tipsats tidigare, men hur som helst. Fick precis hem ett set om 7 tärningar för rollspelet Deadlands. Väldigt snygga westernmotiv!
Eftersom det är T6 - T20 är det heller inga konstigheter att använda till Western!

(Lyckades inte motivera ett köp av tärningar i bison-horn där hemma: http://www.artisandice.com/order/american-bison-horn/)
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Jo jag tror att jag skrev om deadlands tärningarna på gamla forumet under mitt tidigare användarnamn . Såg en peyotepåse på ebay som skulle funka som tärningspåse om man vill vara ännu mer tematisk :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Mundo;n148962 said:
Tycker EON IVs tärningar och Mutant: År noll har snygga tärningar också.
Hoppas vi får se mer av detta med spel-specifika tärningar (och prylar)!

?
Leumas;n148974 said:
Jo jag tror att jag skrev om deadlands tärningarna på gamla forumet under mitt tidigare användarnamn . Såg en peyotepåse på ebay som skulle funka som tärningspåse om man vill vara ännu mer tematisk :)
Haha Young Guns sekvensen där de söker andlig vägledning med hjälp av peyote dök upp för mig: "Did you see the size of that chicken!!?"

zonk;n148975 said:
Regnbågsfärgade, såklart!
Saknas bara en enhörning att förvara dem i så vet jag en dotter som är rekryterad till hobbyn sen! :D
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Jag är inte jätteförtjust i spelspecifika tärningar. Däremot kan jag sitta länge på en sådan sida som OP länkade till.
Mina lyxtärningar är 10 st T10:or i halvädelstenarten hematit. Tyvärr är de ojämnt slipade, men jag har kontrollslagit dem som grupp, och inte hittat några större avvikelser, så om jag bara byter tärning efter varje slag så får jag en jämn slumpfördelning ändå.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag behöver nog bli absurdt välbärgad innan det känns rimligt att lägga 300 spänn på en T20 som ändå sannolikt kommer försvinna under en möbel och/eller bli uppdammsugen. ;)
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
zonk;n149031 said:
Lite dvärg / ancient greek style?
Jag spelar personligen med det setet fast benfärgat, ruskigt snyggt!
Just d20an är kanske den tråkigaste i det setet (de andra är utsmyckade med dvärgiska yxor och stridshammare) men den är snygg ändå
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Landrim;n149093 said:
Jag spelar personligen med det setet fast benfärgat, ruskigt snyggt!
Just d20an är kanske den tråkigaste i det setet (de andra är utsmyckade med dvärgiska yxor och stridshammare) men den är snygg ändå
Snajsans! Vad fick du pröjsa för det?
 
Top