Nekromanti [SM1-13] Rollspelsdraken

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Rollspelsdraken har, turligt nog för oss, rullat på för egen maskin tack vara arbetsgruppen. Det är anth, Vimes och Magnus Seter som sitter kvar i arbetsgruppen sedan förra året. Efter GothCon borde styrelsen besluta vem som ska sitta i arbetsgruppen till nästa år – förra året var det så enkelt som att det föreslogs att låta alla tre sitta kvar och alla tyckte det lät bra.

Arbetsgruppen har alltså fixat fram en jury, som valt ut en pristagare, och priset kommer delas ut på GothCon. Jag har än så länge inga särskilda tankar kring detta utan är fruktansvärt glad att arbetsgruppen är så bra på att fortsätta självständigt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag tycker självständighet är rätt bra i sånna här sammanhang och de inblandade har efter vad jag sett och tycker gjort ett skitbra jobb!

Om de är sugna på att sitta kvar och fortsätta sitt jobb så är jag helt med på det!

Det skulle vara om någon annan väldigt gärna vill gå med i arbetet?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Rymdhamster said:
Jag tycker självständighet är rätt bra i sånna här sammanhang och de inblandade har efter vad jag sett och tycker gjort ett skitbra jobb!

Om de är sugna på att sitta kvar och fortsätta sitt jobb så är jag helt med på det!

Det skulle vara om någon annan väldigt gärna vill gå med i arbetet?
+1
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Håller med Hamster med ett tillägg.

Skulle vi inte kunna komma på fler/något till pris att dela ut?

Små, små omnämningar som kan uppmuntra och sprida hobbyn. Kan man förhandla med Fenix om att få ha en spalt hos dem? Kanske i vartannat nummer?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Kan vi uppdra åt någon styrelsemedlem att kontakta arbetsgruppen för rollspelsdraken och fråga dem ifall de vill sitta kvar i år, så att vi får en bekräftelse på det?

Om vi ska ha ett pris till (är lite tveksam, eftersom vi inte har så stor handlingskraft inom föreningen i stort) så kanske det ska vara något som är i linje med vårt syfte att stötta forumet? Kanske utse årets forumit? Eller välja månadens bästa tråd?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Absolut, det kan jag själv göra (kontakta) arbetsgruppen.

Årets forumit utser ju Vitulv… :gremsmile:
Finns det någon som skulle tycka det var roligt att hålla ett dylikt pris, av forumiter för forumiter så att säga? Eller ville du tänka större, Cissi?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Det finns inget som hindar att vi fortsätter prata om en sådan sak utanför styrelsemötet förresten, och jag tror att jag ska vara mer frikostig med att öppna ett styrelsemöte för en specifik fråga i framtiden, när det känns som att det behövs. Så den här punkten på styrelsemötet är nog klar för nu.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Pilzeman said:
Absolut, det kan jag själv göra (kontakta) arbetsgruppen.

Årets forumit utser ju Vitulv… :gremsmile:
Finns det någon som skulle tycka det var roligt att hålla ett dylikt pris, av forumiter för forumiter så att säga? Eller ville du tänka större, Cissi?
Jag har ärligt talat inte tänkt på det här på ett tag. Men jag tänkte att det inte skulle bli så stort, mer uppmuntran och en morot att uppföra sig bra och bidra med något positivt för hobbyn, vare det ett nytt spel, en forumsträff eller bara allmänt trevlande så må det vara så.

I övrigt så anser jag frågan färdigdiskuterad på mötet så vi kan fortsätta med den i i separat tråd om vi vill. :gremsmile:
 
Top