PROMOTION Slay Beyond Slay - Rollspelsklubb på Tekniska Museet

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
Jag är med och arrangerar en återkommande rollspelsklubb med Tekniska Museet, som börjar 12 april!

Taget från hemsidan:
Den 12 april slår Tekniska Museet upp portarna för vår nya rollspelsklubb Slay Beyond Slay på Tekniska museet. Så jäkla grymt och roligt! Det blir sju tillfällen under året tillsammans med er, rollspelsförlag, mindre rollspelsklubbar, rollspelspoddar, rollspelsproffs och rollspelsutvecklare. Vi gör det för er som är nyfikna och för alla er som saknar en plats att hänga på i Stockholm mellan de större rollspelskonventen.

Första träffen är 12 april, sedan blir det en gång i månaden (med lite sommaruppbehåll). Vill ni arra något också så hojta gärna, en rollspelsklubb är ju bara så lyckad som sina arr.

Här kan ni läsa mer inför första tillfället!

sbsc_1600x900px-680x382.jpg
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
Igår körde vi första tillfället och det blev mycket lyckat! Vi hade runt 90 besökare, så väldigt bra uppslutning och de flesta verkade vara runt 25-40 åldersmässigt. Kul att många kom och att få in många nya! Vi fick klämma in många så att så många som möjligt fick spela, men folk var överlag väldigt glada.

Jag fick också spelleda lite spontan Call of Cthulhu med Gunilla, Micke, Amanda Stenback från Mindy och Yolanda Bohm. Vi satt till stängning, som sig bör och hade självklart väldigt kul.

Nästa tillfälle är 3 maj, pepp på att köra igen! Vi söker alltid folk att spelleda något också, så är ni peppa så hör av er!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Igår körde vi första tillfället och det blev mycket lyckat! Vi hade runt 90 besökare, så väldigt bra uppslutning och de flesta verkade vara runt 25-40 åldersmässigt. Kul att många kom och att få in många nya! Vi fick klämma in många så att så många som möjligt fick spela, men folk var överlag väldigt glada.

Jag fick också spelleda lite spontan Call of Cthulhu med Gunilla, Micke, Amanda Stenback från Mindy och Yolanda Bohm. Vi satt till stängning, som sig bör och hade självklart väldigt kul.

Nästa tillfälle är 3 maj, pepp på att köra igen! Vi söker alltid folk att spelleda något också, så är ni peppa så hör av er!
... 90?

Det är ju ett helt konvent! Fantastiskt bra jobbat!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,857
Location
Stockholm
Grymt roligt evenemang!

Det satt folk och spelade rollspel lite varstans i museet. Såväl veteraner som nykomlingar till hobbyn.

Själv drällde jag bara runt och snackade med folk och skaffade ett par nya vänner på kuppen.

Har ni möjlighet att gå nästa gång tycker jag ni ska göra det. Det verkar som om det finns spelledare så det räcker och blir över.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
Tack ni som kom igår! Det blev mycket lyckat och trevligt. Väldigt roligt som arrangör att få se att så många fick spela, där både arren med föranmälan blev fulla och att det fanns gott om drop-in bord att de som bara dykt upp också fick köra. Det blev väldigt kul samtal också.

Nästa tillfälle är 1 juni, då bjuds det på livepodd spelledd av @Robert Jonsson med bland annat @Magnus Seter som spelare. Vi ses då!

Slay Beyond Slay 1 juni
 

Jocher games

Veteran
Joined
12 Jun 2020
Messages
52
I had a blast! Spelsessionen jag ledde var uppskattad och rolig. Kul att få dra på nåt socialt för en gångs skull, har liksom ingen riktig konvent/event vana när det gäller rollspelshobbyn sen tidigare. Så stort tack!
 
Top