Nekromanti Skurkar

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Då menar jag "vanliga" skurkar som tex gatugäng.

Har ni något lämpligt på lager? Jag vill krydda mitt London anno 1937 med lite skumma typer
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Tja, jag har skissat på en gänggenerator. Den är i och för sig anpassad för cyberpunk, men det kanske går att hitta inspiration där ändå?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,321
Location
Helsingborg
1937? Nazister! British Union of Fascists hade ju en hel del på gång under 1930-talet.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag skulle varit frestad att ha med triaderna, alltså kinesiska maffian. Var försiktigt bara så att inte alla av dem blir onda, det blir lätt lite sunkiga gula faran-vibbar då. Fram till iaf en bit in på 1937 var kinesiska regimen dessutom jättetajt med Tyskland, så det är nog inte en longshot att tänka sig att triaderna kommer bra överens med Cybots ovan nämnda nazister, och har nån slags fuffens på g tillsammans.
Kärlekscraft said:
Beror på vilken regim - kommunisterna rofl!MaO! samt nationalistpartiet Kuomintang med Chiang Kai-shek (drog till Taiwan...) som var partners med A.Hitler. http://en.wikipedia.org/wiki/Sino-German_cooperation_until_1941 Agenter från någon av dessa fraktioner?

Sedan hade de onda nazisterna agenter och ockulta sällskap som Thule-sällskapet tillsammans med SS. NKVD-agenter från Sovjet - opererade över hela världen. Glöm inte bort japsarna också.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Bra tips och de kommer att användas, jag ska försöka jämna ut rasismen genom att ha en grupp zigenare som blir attackerade och en kinesisk handelsman som blir trakasserad. SJÄLVKLART glöms inte fascisterna bort, de är ju trots allt Fienden (med versal) i spelet
 
Top