Skriv årets juläventyr!

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Vi har hört att ni gillar skrivutmaningar, så här kommer en!

Vi på Spelsnackarna har som tradition inom vår spelgrupp att ägna december åt juliga oneshots. Nu vill vi bjuda in våra lyssnare! Skriv ett kort äventyr (setting, system eller specifikt spel är helt valfritt) så kommer vi att kika igenom det och, i bästa fall, spela igenom det. Vi kommer att gå igenom våra favoriter av inskickade äventyr under vårt nyårsavsnitt.

Äventyret ska kunna spelas klart på 2-3 timmar. Hur det behandlar julen är upp till er. Vi betraktar både Fanny & Alexander och Die Hard som julfilmer, till exempel.

Äventyr kan mailas till spelsnackarna@gmail.com

Kom igen, det blir kul!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Skickade in mitt bidrag nu! Ska jag dela det här i tråden också? Eller är det hemligt tills tävlingen är över? :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Ifall någon känner ett extra stort mått av julighet i år så kan jag säga att vi givetvis kommer att ha en julkalender här också, i år. Så om man har kreativitet över efter att ha skickat in sitt bidrag kan man förbereda grejer att dela med sig i lucka 1–24…
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Ifall någon känner ett extra stort mått av julighet i år så kan jag säga att vi givetvis kommer att ha en julkalender här också, i år. Så om man har kreativitet över efter att ha skickat in sitt bidrag kan man förbereda grejer att dela med sig i lucka 1–24…
Kommer du och stjäl vår tråd! Haha!
 
Top