Skogsäventyr

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Hej!

Jag letar efter ett eller två äventyr som med lätt modifiering skulle kunna användas i Gladaskogen i Aidne[Ereb]
(den ska ju också vara lite lagom farlig)

Så, äventyr i mörk skogsmiljö, gärna med koppling till väsen/andar/gudomar så går tankarna naturligtvis till Symbaorum :)

Så, finns det något att spendera pengarna på`?

/C
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Äventyren i Starter Set kan lätt förläggas till vilken mörk, farlig skog som helst. Tyvärr finns bara Stater Set på engelska, men det kanske inte gör något?
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Tack alla!

NU kan jag så om jag kan knycka något eller få inspiration till ett äventyr kopplat till Penterna i Gladaskogen (Ereb)

/C
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Går vildhjärta att få tag på?

C
Vildhjärta är notoriskt svårt att få tag i på svenska. Säljs inte i butik och på andrahandsmarknaden är den lika eftertraktad som elfiltar på Grönland.
Det finns en variant på engelska till Trudvang Chronicles. Tror det ska vara samma story men med det nya regelsystemet och annat språk.
https://riotminds.se/product/wildheart/

Vildhjärta är rätt Trudvangskt så man skulle nog oavsett behöva skriva om lite grejer kring odjur och fraktioner. Men det är ett förbaskat mysigt äventyr!
 

Gaspard

Veteran
Joined
13 Nov 2021
Messages
101
Vildhjärta är notoriskt svårt att få tag i på svenska. Säljs inte i butik och på andrahandsmarknaden är den lika eftertraktad som elfiltar på Grönland.
Det finns en variant på engelska till Trudvang Chronicles. Tror det ska vara samma story men med det nya regelsystemet och annat språk.
https://riotminds.se/product/wildheart/

Vildhjärta är rätt Trudvangskt så man skulle nog oavsett behöva skriva om lite grejer kring odjur och fraktioner. Men det är ett förbaskat mysigt äventyr!
Har precis skaffat den engelska varianten och ska konvertera lite regelsystem och ställa om språket för en eventuell rollspelssession. Verkar lovande! Hann inte med det äventyret när det begav sig men nu jäklar.
Om någon vet vad "Dark Dwellers" hette i den svenska utgåvan så är det välkommet.
 
Top