RECENSION Sju porträtt av Elvira Wallin

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
En kort recension efter att ha läst igenom kampanjen. Handlingen kretsar kring att samla sju tavlor som målats av konstnären Elsa Korbin och som alla föreställer Elvira Wallin. Sju tavlor är tillika sju scenarion som går att spela i valfri ordning och kräver alla olika lösningar på olika hinder.

Det här är en ok kampanj. Den gör mig inte lika intresserad som titeln gjorde när den först dök upp för en massa år sedan. Framförallt är jag inte förtjust i den här mängden galenskap och surealism som samtidigt ska vara så hysterisk att man skulle kunna skratta åt det.

Det känns helt ok att ha lagt tid på att läsa igenom scenariot, men det skall nog mycket till för att det här kommer bli omsatt i spel.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Som spelare uppskattar jag att kampanjen är så sjuk, så vidrig, så Fager. Den är annorlunda allt annat jag spelat. Plus att de porträtt vi spelat hittills har var intressanta ur problemlösningssynpunkt och hur saker och ting hänger samman.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Som spelare uppskattar jag att kampanjen är så sjuk, så vidrig, så Fager. Den är annorlunda allt annat jag spelat. Plus att de porträtt vi spelat hittills har var intressanta ur problemlösningssynpunkt och hur saker och ting hänger samman.
Ja, det hann jag aldrig tillägga igår. Det här är ju självklart väldigt mycket Fager, och ibland kan jag uppskatta det när jag läst t.ex. Svenska Kulter-romanen eller För Gudinnan. Det är en intressant mix mellan vardag, äckel och skräckblandat kaos. Det är bara det att det inte riktigt är så jag vill spela rollspel.
 
Top