Presentation Simon "Genesis" Pettersson

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Jag hade tänkt att göra detta till mitt tiotusende inlägg, och så är jag för snabb på hanen och mitt tiotusende inlägg på rollspel.nu blev "Kan du ge ett exakt datum för spelstart?". Suck. Nåväl; det blir väl mitt tiotusendeförsta. Även det en milstolpe. Efter tiotusen inlägg på rollspel.nu känner jag i alla fall att jag börjar bli varm i kläderna, och det kanske är dags att presentera sig.

Mitt mugglarnamn är Simon, men jag har absolut inget emot att man kallar mig Genesis ute i världen, så länge man uttalar det på vanlig hederlig svenska och inte på något amerikanskt "Djennesiss"-manér. Jag postade mitt första inlägg här på forumet år 2000, när jag var 17 bast. Det handlade om hur jag skrev mitt eget spel och det var mer eller mindre en kopia av Drakar och demoner, fast det använde en T30 istället, för en sådan hade jag lyckats köpa. Jag har kommit en bit sedan dess.

I det civila är jag mekanikingenjör, och jag har arbetat med gruvmaskiner, pantmaskiner, telekomutrustning, transporttrailers för kryogena gaser, jaktflyg, bombdesarmeringsrobotar och en distributionsmackapär för ADHD-medicin. Sedan ett par år tillbaka jobbar jag främst med utbildning.

Som rollspelare gillar jag flummiga dramaspel och är antagligen inte så förtjust i den där typen av spel som du tycker är jättekul. Sorry! Men jag tycker att det är toppen att alla kan hitta sitt eget kul, och jag kör min grej härborta i hörnet utan att störa. Jag har skrivit ett gäng spel också, som finns på min hemsida (simonpettersson.com), och som spelats av dussintals människor över åren. På en lista över alla rollspel svenska som har publicerats så är mina spel helt klart med på listan någonstans. Jag har också en mapp på min dator med en bit över hundra rollspel som aldrig slutförts. Mina "större" publicerade spel är Utpost (rymdisoleringsdrama), Svart av kval, vit av lust (indievampire), Drakar och bananer (bananbeskrivnings-coop), Det sjätte inseglet (swashbucklingångest) och Nerver av stål (voiceovermonolognoir). I skrivande stund jobbar jag på tre större projekt: Anatman (identitetspunk), Plommonkrönikan (kantonesgenerationskampanj) och Se och göra i Aliatra (öh, reseskildringsspel?).

Förutom rollspel är språk min stora hobby. Jag älskar att lära mig främmande språk och det tar upp betydligt mer av min tid än rollspelen. Det har effekten att jag främst konsumerar media som är på andra språk än svenska och engelska, vilket också gör att jag hamnar lite utanför, och har dålig koll på den där tv-serien som du tycker är jättebra och som du gärna rekommenderar. F'låt! Jag är lite vagt involverad i den franska hippieflumdramarollspelssvängen och ett par av mina spel finns på franska. Jag har börjat känna mig ganska bekväm med att spela på franska på sistone och snart ska jag nog försöka mig på att spela på portugisiska också kanske.

Min tredje hobby är privatekonomi och jag är sedan några månader tillbaka (med nöd och näppe) ekonomiskt oberoende, alltså att jag skulle med god sannolikhet kunna klara mig utan att arbeta i resten av mitt liv. Det är dock till stor del på grund av att mina utgifter är såpass låga; jag är inte superrik! Planen är typ att dra ner på jobbet och kanske gå över till att arbeta vartannat år eller så, från och med nästa sommar. Vi får se hur det blir med den biten.

Tja, så det är väl jag och så. Hej på er!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Välkommen! Eller ja, du kom ju hit ett halvår före mig... Glad att du är här, så säger vi!
 
Top