Nekromanti Sidor som börjar spela upp media automatiskt

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Är det verkligen okej att i denna dag och tidsålder ha sidor, som till exempel DN har, att om man klickar på en artikel börjar en praktikant prata till en tafflig video som köpts in från CNN? Eller där man trycker på en blogg på deras hemsida och där det börjar spelas någon inbördes beundrarklubbsvideo automatiskt, långt långt nere på sidan så man plötsligt hör röster prata om nya slussen eller semlor utan att man hittar den och sedan bajsar ut genom fönstret i ren ilska och upprördhet.

Är det okej? Va?


Storuggla, det dog väl med blinkade text
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Om vi inte pratar YouTube eller dylikt. Där är det ok om videon startar direkt när man klickar på den.

Übereil
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nä, det är fan inte ok. Jag drabbades av DN på detta sätt igår. Men eftersom jag är civiliserad har jag inte skrivit något näthat-mail till den ansvarige utan istället lidit i det tysta. Eller inte i det tysta alls, vilket ju är problemet.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Storuggla said:
Är det verkligen okej att i denna dag och tidsålder ha sidor, som till exempel DN har, att om man klickar på en artikel börjar en praktikant prata till en tafflig video som köpts in från CNN? Eller där man trycker på en blogg på deras hemsida och där det börjar spelas någon inbördes beundrarklubbsvideo automatiskt, långt långt nere på sidan så man plötsligt hör röster prata om nya slussen eller semlor utan att man hittar den och sedan bajsar ut genom fönstret i ren ilska och upprördhet.

Är det okej? Va?
Inte DN väl? Denna välrenommerade, seriösa dagstidning, men sina djuplodande analyser och eleganta layout (färgade rektanglar bakom text måste ju vara skiten vad gäller layout). Inte skulle väl de göra något billigt, tacky och störigt? Nääädå.

Off to läsa vilka tweets DN tryckt i sin senaste tidning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Finnsa det fortfarande människor som surfar på nätet utan adblock och flashblock? =)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Storuggla said:
Är det verkligen okej att i denna dag och tidsålder ha sidor, som till exempel DN har, att om man klickar på en artikel börjar en praktikant prata till en tafflig video som köpts in från CNN? Eller där man trycker på en blogg på deras hemsida och där det börjar spelas någon inbördes beundrarklubbsvideo automatiskt, långt långt nere på sidan så man plötsligt hör röster prata om nya slussen eller semlor utan att man hittar den och sedan bajsar ut genom fönstret i ren ilska och upprördhet.

Är det okej? Va?


Storuggla, det dog väl med blinkade text
10/10, would agree with again.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Bah! Ljud.

Gamla hederliga gif-animationer. De saknar jag. Vart har alla dansande bebisar, grävande "under consrtruction"-skyltar och hamsterpaj-dansande hamstrar tagit vägen?

Html 3.2 räckte gott och väl. Allt sedan dess är degenererat larv!

:gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Sapient said:
Bah! Ljud.

Gamla hederliga gif-animationer. De saknar jag. Vart har alla dansande bebisar, grävande "under consrtruction"-skyltar och hamsterpaj-dansande hamstrar tagit vägen?
...och autostartande MIDI-filer?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
krank said:
...och autostartande MIDI-filer?
Världen har bara gått utför, sedan tabeller med bevlade kanter försvann!

- FRA
- Drönarattacker
- Jar-Jar Binks
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jarl said:
Inte DN väl? Denna välrenommerade, seriösa dagstidning, men sina djuplodande analyser och eleganta layout (färgade rektanglar bakom text måste ju vara skiten vad gäller layout). Inte skulle väl de göra något billigt, tacky och störigt? Nääädå.

Off to läsa vilka tweets DN tryckt i sin senaste tidning.
:gremshocked:
Man skulle ju nästan kunna tro att du ogillar DN?
men så an det ju inte vara eftersom alla vet att DN är bästa svenska dagstidningen.

//Lukas som är djupt chockad
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Storuggla said:
Storuggla, det dog väl med blinkade text
Det försöker jag intala mig själv varje dag. I med hjälp utav plugins så som adblock så överlever jag och slipper bli motbevisad.
 
Top