Nekromanti Sci-Fi rollspel

MooSe

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
Nu när jag börjat prata om mitt rollspel så tänkte jag att någon/några där ute har något/några inspirerande förslg på namn...

Spelet utspelar sig mest på Tellus, det kommer nästan med all säkerhet att finnas en utomjordisk ras, jag kommer blanda in magi och mystiker....

snälla alla påhittiga fränder där ut...ge mig lite förslag =)

<center>---=(*)=---</center>

//MooSe af RUIN
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
skall det vara på svenska eller engelska? Vill du ha ett engelskt namn på spelet för att det låter tufft?

När jag själv hade planer på att göra ett sci-fi spel så gav jag det ett latinskt namn, passar bra både på svenska och andra språk...

gå med i en mailinglista om latin och fråga om dom kan översätta några utvalda ord åt dig, det gjorde jag ;)
 

MooSe

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
verkligen en jätte bra ide!

vet du nån vart man hittar en sådan lista eller sida?

//MooSe af RUIN
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Scenario 1: Jorden och alla planeter där ute i rymden har alla det genensamt att de skapades designades av kolonisatörerna orginal liven utplånades och människor däggdjur skapades över hela vintergatan.
för årtusenden sedan dog dessa kolonisatörerna ut genom interna och externa krig.

Men deras fiender en ras som hatar allt vad människor är som tycker att människor är ett brott mot naturlagarna har hittat jorden och hotar männskligheten. Genom kontakt med mera avacerade männskliga kulturer börjar man nu kämpa tillbacka..

Scenario 2:
Jorden blir anfallen av utomjordingar snart upptäcker dessa varelser att jorden människor är smartare än vad dom är och hade bättre vapenteknik och jordlingar börjar infiltrera dessa varelserar gigantiska imperium.
Jordmänniskor 3 poäng smartare än aliens
Aliens tuffare smartare och lojalare mot varandra har uråldrig imperium all deras teknik utom vapen är överlägsen jordbornas.
Viss symbios mellan jordmänniskor och Aliens har börjat att inträffa andra människor vill utnyttja sin högre IQ för att erövra planeter och bli universums härskare.


Scenario 3: Jorden har ett uråldrigt imperium som har blivigt så stor att den inte längre hållsamman utan nya kungariken och kejsar dömmen börjar att upptså mellan stjärnorna.
kaos och krig men även fred och frihet av en ny sort har uppståt.
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Både senario 2 och 3 känner jag igen från böcker. Trean påminner om Stiftelsetrilologin men jag kan inte komma på vad den andra boken hette.

Per
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
tycker faktiskt inte det va en så bra sida...den hittade inte alla ord som jag sökte på...(irea till exempel)
och sedan så ger den ju ingen hjälp vad det gäller det gramatiska, Irea Ensis kan ju lika gärna heta Ensis Irea, eller hur?
 
Top