Konvent SchtaanCon - minikonvent i Skellefteå - fredag 2/12

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Studiefrämjandet arrangerar SchtaanCon, ett minikonvent för rollspel i Skellefteå. Det första men förhoppningsvis inte sista SchtaanCon går av stapeln fredag 2/12 i Studiefrämjandets nya lokal Hubben centralt i Skellefteå. Ett Facebook-evenemang finns här. Information och möjlighet att anmäla sig finns även på Studiefrämjandets hemsida.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Lysande initiativ! Jag är sjukt peppad på att bila upp från Sävar och spelleda, men att hinna dit 16.30 på en fredag efter jobbet blir klurigt.

Jag det blir fler SchtaanCon.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
... att hinna dit 16.30 på en fredag efter jobbet blir klurigt.
Själva spelandet drar igång vid 18. Fram till dess är det bara allmänt häng. Men en fredag är såklart inte optimalt för långväga besökare, eller för folk som vill spela mer än ett pass. Det slumpade sig dock så att arrangör Linus är i Skellefteå just den fredagen så vi passar på att köra ett minikonvent och se hur det går. Förhoppningsvis finns det ett så pass stort intresse att det blir fler SchtaanCon, och för min del gärna på lördagar i framtiden.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Kan tillägga att anmälan i förväg inte är ett krav, det går bra att bara dyka upp också, men det underlättar för arrangörerna om du som tänker delta anmäler dig innan på Studiefrämjandets hemsida.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Själva spelandet drar igång vid 18. Fram till dess är det bara allmänt häng. Men en fredag är såklart inte optimalt för långväga besökare, eller för folk som vill spela mer än ett pass. Det slumpade sig dock så att arrangör Linus är i Skellefteå just den fredagen så vi passar på att köra ett minikonvent och se hur det går. Förhoppningsvis finns det ett så pass stort intresse att det blir fler SchtaanCon, och för min del gärna på lördagar i framtiden.
Ska se om jag lyckas ta mig till Schtaan innan kl18 men kommer nog inte att föranmäla mig eftersom det är så osäkert. Måste ändå upp till Ursviken och fira syrran som fyller år däromkring så kansle käka en snabb middag där innan :)
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Förresten är det utmärkt tänkt av Linus och studiefrämjandet att bjuda på gratis kaffe till alla. En tradition som fler konvent borde anamma!!!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Som Gothcon 😉?
Lite off topic men snarare en pik till nästa Sävcon. Dottern köpte en kopp kaffe för vad hon upplevde som mycket pengar, drack en klunk och vaskade resten. Enligt hennes åsikt inte bryggt av någon som dricker kaffe och eftersom det inte var så stor åtgång under vissa tider så står det länge och blir inte så gott.

Som spelledare fick jag gratis kaffe och hämtade bara när det var rusning (korta pausen mellan spelpass) och fann det svårare att klaga under de premisserna.
 
Top