Scenariotävling för ALIEN

Är en scenario tävling till ALIEN RPG intressant?


  • Total voters
    16
  • Poll closed .
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Jag råkar sitta på en PDF till ALIEN RP Core Rulebook och det är min andra, så jag tänkte, Kanske kan jag använda den som ett pris i en scenariotävling, så jag frågade Fria Ligan som gav tummen upp.
Så frågan är, finns det något intresse att här på wrnu skriva ALIEN scenarion? Jag hänger inte alls på deras officiella forum för jag trivs inte särskilt bra där helt enkelt. Så därför tänkte jag kolla om det finns ett intresse att köra detta här?
En person tar hem priset, dvs PDFen, värd ca 210 SEK, regler har jag inte bestämt ännu. Jag låter omröstningen vara öppen i 3 dagar, sedan avslutas den.

Man behöver inte äga rollspelet för att skriva ett scenario. Utgå från filmerna Alien, Aliens, Alien 3, Prometheus och Alien Covenant och hitta på vad fasiken som helst. Vill någon daska in en Predator, go ahead! Go crazy!
Vi behöver inte bry oss mer. Skriv ett scenario utan regler, det är simpelt som GM att applicera på reglerna sedan då ALIEN inte är ett komplicerat spel.

På wrnu kan ALLA höra dig skrika!
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Mycket god poäng. Så går det när man sitter med feber och tror sig ha fått bra idéer.

EDIT: Redigerade min första post. Så ta och läs den igen.
Glöm inte att rösta!
 
Last edited:

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Jag äger också spelet, men ära och berömmelse räcker långt. Dessutom är det ju en perfekt födelsedagspresent...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Finns det någon klarhet i om det går att dela detta materialet, om det delas gratis?

Sugen på att lägga upp mitt bidrag på itch.io, men då helt utan något betalt alternativ.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Finns det någon klarhet i om det går att dela detta materialet, om det delas gratis?

Sugen på att lägga upp mitt bidrag på itch.io, men då helt utan något betalt alternativ.
Borde väl inte vara några problem att dela äventyren som var med i tävlingen om man så vill?
Men någon annan kan säkert det rättsliga bättre än mig!
 
Top