Nekromanti Samuel och Fantastik 42

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Halloj!
Samuel heter jag, 33 år gammal. Bor i Växjö med familjen (men överväger att flytta till Borås inom en snar framtid) och har precis startat företag. Är musikvetare, kulturledare, konventsarrangör, spelutvecklare, skribent, föreningsmänniska, egenföretagare, analytisk kritiker, designer, med mera. Lever för kvalité och DIY, brinner för spelkultur i alla former och har som livsmål att spelkultur ska få den status det förtjänar.
Företaget jag driver (https://www.facebook.com/Fantastikfortytwo/) säljer texter i olika former, till vad för ändamål som än må behövas, och utvecklar spel och speltillbehör/nördprylar. Gillar att skapa surrealistiska världar, post-apokalyps (gärna med zombies) och absurd humor. Har ni behov av en skribent eller ordtrollare någon gång är det bara att hojta till ;) Håller för närvarande på att utveckla ett zombiesplatter-kortspel vid namn 'Not Another Zombie Game' och ett wallet-spel vid namn 'My Fair Lady' (löst baserat på My Fair Lady/London Bridge is Falling Down) som är tänkt att gå på kickstarter innan året är slut. Jobbar även på att omdesigna mitt konventsrollspel, Trial & Terror, till en lite mer lättillgänglig produkt. I dagsläget ryms det i en flyttlåda och innehåller lite för många olika props för att det ska vara kommersiellt gångbart för att säljas :) Men det är en mysig berättelse i alla fall.
Har spelat rollspel längre än jag kan minnas och blev inlurad i det av mina storebröder. Gillar att spela Drakar och Demoner -91, första mutant, End of the World, Svavelvinter och Skuggornas Mästare. Har spelat igenom första äventyret i konfluxen-sviten fler gånger än jag sett Star Wars-filmerna. Mitt bästa rollspelsminne är Drakar och Bananer, med post-apokalyptisk setting, under WSK för två år sedan.
Grundade och har varit konventsgeneral för Wexio Spelkonvent från starten fram till förra året, då jag lämnade det åt andras kapabla händer. Hjälper till på ett litet hörn där när tid infinner sig, men mestadels har de fått klara sig själva i år. Har också varit väldigt aktiv inom Magic the Gathering, där jag varit L2-judge, Tournament Organizer, ägt i princip varenda kort som går att äga och är allmänt känd inom magic-Sverige som han som spelar med Chains of Mephistopheles.

Puss
 
Top